Iran (igen) og Egypten
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-09-10 21:44

ja jeg er ved at planægge mine vinter og efterårs rejser ..

Iran :
rent praktisk - hvor for man Visa til Iran ? hvordan med Hotel ? hvor
mange problemer og evt. risiko er der forbundet med at være der ?
jeg forestiller mig det er lidt som syrien ?

hvor lang tid skal man regne med at der går med at visa ?

Egypten
Egypten - jeg har ikke været der men har en fornemelse af at kun en tåbe
ikke frygter Cairo - nogen bud på en lille by der ligger uden for (dog
ikke for langt)
Mht. Pyramider går jeg ud fra der er 10 000 pakke ture (nogen
anbefalinger) ?

hvor lang tid skal man regne med at der går med at visa ?

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-09-10 11:27

Bo M. Mogensen wrote:
> Egypten
> Egypten - jeg har ikke været der men har en fornemelse af at kun en
> tåbe ikke frygter Cairo

Eller New York.

> - nogen bud på en lille by der ligger uden
> for (dog ikke for langt)

Sæt et antal timer på.

> Mht. Pyramider går jeg ud fra der er 10 000 pakke ture
Yep.

> (nogen anbefalinger) ?
Det kommer jo an på hvad du interesserer dig for. Pyramiderne er et must.
Museet, med tut-ankh-amon udstillingen, ligeså.

Vi fravalgte en rundtur i byen, markedet (hvor der faktisk blev sprunget en
bombe samme dag, eller et par dage efter), og den jødiske eller kristne
bydel.

Ang. det praktiske:
Spørg ind til turen i detaljer først.
Hvad er med i prisen (indgang til pyramider, der er forskellig pris på hver
pyramide - garanti for at I kan komme ind i en pyramide eller om I ankommer
så sent på dagen at dens daglige kvota er opbrugt og I må nøjes med at se på
dem udefra), hvad er IKKE med, antal stop på køreturen, samlet køretid, osv.
Betal ikke, før du har hørt guiden tale engelsk (eller hvad du nu forstår),
og set bussen, og sikret dig at der er siddepladser nok.
Vores guide var uddannet på deres turistuniversitet og havde lært historie
osv, og kunne fortælle en masse og kunne svare på alle spørgsmål (eller også
var han hurtig til at hitte på).

> hvor lang tid skal man regne med at der går med at visa ?
På en charterferie udfylder du et papir i flyet. Men dér har de måske
videregivet dine pas-oplysninger noget tid i forvejen.

/jim

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-10-10 06:56

Den 29-09-2010 12:27, Jim Andersen skrev:
> Eller New York.

Nahh jeg skal altså side 10 min der hvor Lennon blev skudt
> Sæt et antal timer på.
kommer an på om man kan ryge på vej dertil :) ?
> Yep.

ja det kan ikke være et problem
> Det kommer jo an på hvad du interesserer dig for. Pyramiderne er et must.
> Museet, med tut-ankh-amon udstillingen, ligeså.

Puhh jeg er egentligt ikke ... jeg har ikke så meget apetit mere - nyder
bare at komme væk
når årstiden er imod os her hjemme ... specielt november og marts .. -
men jow pyramiderne

> Vi fravalgte en rundtur i byen, markedet (hvor der faktisk blev sprunget en
> bombe samme dag, eller et par dage efter), og den jødiske eller kristne
> bydel.

ja det jo det skyder de stadigt turister ?

> [...]
> Betal ikke, før du har hørt guiden tale engelsk (eller hvad du nu forstår),

ok ...(tak)

> [...]
> osv, og kunne fortælle en masse og kunne svare på alle spørgsmål (eller også

jeg behøves ikke at høre så meget - jeg skal egentligt bare se det ...
> På en charterferie udfylder du et papir i flyet. Men dér har de måske
> videregivet dine pas-oplysninger noget tid i forvejen.

fedest ..
BMM