auto camper USA ?
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-09-10 21:34

ja jeg har en drøm om at køre fra Kyst til kyst - jeg har fået at vide
at det er temligt dyrt at leje en auto camper men der er ikke rigtigt
nogen der ved hvad det koster
nogen bud ?

Mv.
BMM

Fra : Jensb

Dato : 29-09-10 00:12

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> ja jeg har en drøm om at køre fra Kyst til kyst - jeg har fået at vide
> at det er temligt dyrt at leje en auto camper men der er ikke rigtigt
> nogen der ved hvad det koster
> nogen bud ?

Det afhænger meget af sæsonen, hvor tidligt du bestiller, samt hvilken by.

Jeg lejede sidste år en Cruise America C30 (den største de har), bestilt
gennem FDM, i 35 dage i september/oktober. Det kostede 23.000 kr. inkl fri
kilometer, 2 personlige kits, og et autocamper kit (gryder, potter, pander
osv.)

Det er dyrere at leje autocamper end bil, men til gengæld sparer man lidt på
overnatningerne og samtidig sparer man en del på at man selv kan lave mad.
Så selvom det umiddelbart kan virke dyrere, så kan det ende med at det
totalt set bliver billigere. Og så er det efter min mening langt federe at
kunne bo ude i naturen, og man slipper for at skulle pakke sin´kuffert og
slæbe den ind og ud af hoteller hver dag. Så jeg anbefaler klart autocamper.
Dog kan det afhænge lidt af hvad i skal se. Generelt er jeg størst fan af
det vestlige USA, og der er en autocamper genial til at komme rundt og se
alle de store nationalparker. I det østlige USA vil man ofte komme forbi en
del storbyer, og der kan det nogle gange være lidt mere besværligt med
autocamper.

Jo tidligere du bestiller, des billigere er det. Og desuden kan du spare en
del, hvis du har mulighed for at rejse uden for højsæsonen.

Hvis du kigger her http://www.fdm-travel.dk/usa/motorhome/ så kan du beregne
prisen.
Den kan dog ikke finde ud af at regne med en-vejs-leje. Men hvis du vælger
at leje og aflevere i samme by, så kan du få en idé om hvad det vil koste.
Der skal så bare lægges en-vejs-gebyr oveni. Men ellers så kontakt FDM,
eller et af de andre bureauer der har rejser til USA, så kan de beregne den
rigtige pris inkl. en-vejs-leje.

Men prøv også på forskellige datoer, da der kan være stor forskel. Jeg har
bestilt igen til sommer, og der kunne jeg spare 12.000 kr. ved at hente den
én dag tidligere, selvom det så betød at jeg sammenlagt lejede én dag mere.
Men den første dag bestemmer prisen for hele lejemålet (medmindre du lejer
mere end 35 dage, så vil dag 36 bestemmer for de næste 35 dage osv.).

Men prøv dig frem med forskellige byer og datoer, og når så du har en idé om
hvad du vil, så kontakt rejsebureauet for en præcis pris.

Jens

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-10-10 06:59

Den 29-09-2010 01:11, Jensb skrev:
> Men prøv dig frem med forskellige byer og datoer, og når så du har en idé om
> hvad du vil, så kontakt rejsebureauet for en præcis pris.
>
> Jens
tak for svaret ... sagen er jeg skal have min hund med og det kan være
lidt et gedemarked at få hunden med på Hotel
Mv
BMM

Fra : søren brix

Dato : 29-09-10 21:06

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
> ja jeg har en drøm om at køre fra Kyst til kyst - jeg har fået at vide
> at det er temligt dyrt at leje en auto camper men der er ikke rigtigt
> [...]

hej Bo

prøv lige dem her www.motorhomebookers.com de plejer at være ret billige med
RV leje derovre

ellers har jeg også hørt at FDM´s tyske søster org. www.adac.deskulle være
vældig billig

mvh

Søren

Fra : J

Dato : 30-09-10 14:47

> [...]
> ja jeg har en drøm om at køre fra Kyst til kyst - jeg har fået at vide
> at det er temligt dyrt at leje en auto camper men der er ikke rigtigt

Jeg anbefaler klart ikke at leje autocamper hvis I kun er 2 afsted.

Der er billigere at leje en bil og bo på moteller (de findes overalt), du
skal alligevel ind på en RV park med en autocamper og den pris kommer oveni.
Desuden har man muligheden for at køre en tur, det kan du ikke når du har
parkeret autocamperen. Men hvis du alligevel laver al mad selv og kører
videre hver dag, så kan en autocamper være en god ide, især hvis I har 2 - 3
børn med.

Men ellers er det nemmest og hurtigst i almindelig lejebil.

Men læs også Jensb
s indlæg som er pro autocamper. For vi er forskellige og min rejsemåde er
måske ikke din rejsemåde.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-10-10 07:00

Den 30-09-2010 15:47, J skrev:
> Men ellers er det nemmest og hurtigst i almindelig lejebil.
jamen jeg skal have min hund med ... så ,...