Fidusforetagendet Ryanair og billeje
Fra : Mogens

Dato : 28-09-10 20:39

Havde bestilt en bil i Stansted i mandags, men grundet problemer med
betalingskortet prøvede jeg istedet at gå over til Hertz. Jeg bad om et
tilbud og sagde at jeg havde fløjet Ryanair. O.k. Ryanairprisen for 2
dage for en "billig" A-model var 109£, hvilket jeg kun kunne grine af.
Nå, men så ville sælgerinden lige se hvad Hertzprisen var, og sørme den
var 101£.

Herligt - den gebyrvridende bandit der ejer Ryanair holder sig åbenbart
ikke tilbage for at lave en aftale med Hertz om at tage ekstra høje
priser på deres billeje, en merpris man vist godt tør gætte på hvor
havner. Plus formodentlig en proventandel af Hertz'es almindelige pris.

Verden er fuld af bedragere, og mange af de rigtigt store såsom Michael
O'Leary og Steve Lort (aka Jobs) kan åbenbart ikke få plyndret nok fra
de fattige.

Fra : N_B_DK

Dato : 28-09-10 21:22

"Mogens" <myname@mysite.dk> wrote in message
> Verden er fuld af bedragere, og mange af de rigtigt store såsom
> Michael O'Leary og Steve Lort (aka Jobs) kan åbenbart ikke få
> plyndret nok fra de fattige.

Plyndret? folk betaler jo gladeligt for den "service", at folk er tåbelige
kan vi sagtens blive enige om, men det er nu engang deres ret at gøre hvad
de vil med deres penge, personligt giver jeg gerne en hel del mere for en
flybillet, og så vide at alt er incl. (her tænker jeg på mad, og
drikkevarer), og en højere vægtgrænse på håndbagagen.

--
MVH. N_B_DK

Fra : address_is@invalid.i~

Dato : 29-09-10 07:56

> [...]
>
> Verden er fuld af bedragere, og mange af de rigtigt store såsom
> Michael O'Leary og Steve Lort (aka Jobs) kan åbenbart ikke få plyndret

Hvorfor flyver du med Ryan når du mener at de er bedragere. Meld den til
politiet. Ja verden vil bedrages af såkaldte lavprisselskaber. Flyv med
et ordentligt selskab.
Jo

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-10 10:27

On Tue, 28 Sep 2010 21:39:11 +0200, Mogens <myname@mysite.dk> wrote:

> Verden er fuld af bedragere, og mange af de rigtigt store såsom Michael
> O'Leary og Steve Lort (aka Jobs) kan åbenbart ikke få plyndret nok fra
> de fattige.

Hvis jeg flyver med fx SAS så betaler jeg for alle de ting som jeg
ikke bruger, men som står til rådighed for alle dem der ikke kan få
nok af såkaldte "gratis" ting.

Når man laver fx billige rejser uden unødvendige ting, og så giver
folk mulighed for at tilvælge de ting alligevel, så skal de
selvfølgelig koste noget, ellers kan man jo ikke lave de lave "ta'
selv" priser (grundpriser).

Når Ryanair giver folk disse mange muligheder for at "skæddersy" deres
rejse efter behov, så kalder man dem svindlere!!!

Fra : Mogens

Dato : 30-09-10 14:13

Jakob wrote:

> [...]
>
> Når Ryanair giver folk disse mange muligheder for at "skæddersy" deres
> rejse efter behov, så kalder man dem svindlere!!!

Ja, men nogen er åbenbart mere naive end andre.

Når man tager eks. et betalingskortgebyr på 40 kr, så skal man ikke
kende ret meget til dette før man er klar over at dette slet ingen
sammenhæng har med virkeligheden. Et "gebyr" er vel en
omkostningsinddækning?

Og når man specifikt anbefaler de rejsende at bruge et bestemt
biludlejningsfirma, så må man da med en vis rimelighed forvente at det
så er fordi man opnår nogle fordele. Det gør man så også er, men "man"
er Michael O'Leary, hvorimod kunden faktisk pådrager sig en ekstraudgift
ved at bruge i dette tilfælde Hertz.

Der er selvfølgelig valgfrihed til at rejse med lige hvem man vil, men
man kan med en vis rimelighed forvente at en så stor virksomhed ikke
misinformerer og iøvrigt ikke laver platnumre som selv den værste Roma
næppe kunne finde på.

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-10 14:59

On Thu, 30 Sep 2010 15:13:08 +0200, Mogens <myname@mysite.dk> wrote:

> [...]
> man kan med en vis rimelighed forvente at en så stor virksomhed ikke
> misinformerer og iøvrigt ikke laver platnumre som selv den værste Roma

Nemli': Ford Fiesta eller tilsvarende, for under 500 kr

http://www.ebiludlejning.dk/SearchResults.do;jsessionid=6643C36D4F35F58817D09BF5E9631DD0.node22a?country=Storbritannien&city=Stansted&location=14207&puDay=2&puMonth=10&puYear=2010&puHour=11&puMinute=30&dropCountry=Storbritannien&dropCity=Stansted&dropLocation=14207&doDay=4&doMonth=10&doYear=2010&doHour=11&doMinute=30&driversAge=35&locationName=Stansted+Lufthavn&dropLocationName=Stansted+Lufthavn&serverName=www.ebiludlejning.dk&x=300&y=15

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-10 15:03

> [...]

> kende ret meget til dette før man er klar over at dette slet ingen
> sammenhæng har med virkeligheden. Et "gebyr" er vel en

Administration Fee - Ryanair will not apply an administration fee to
the holders of a MasterCard Prepaid Debit Card.
5 Euro

Det er ikke et kortgebyr !

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-10 15:06

On Thu, 30 Sep 2010 16:03:04 +0200, Jakob <> wrote:

> Administration Fee - Ryanair will not apply an administration fee to
> the holders of a MasterCard Prepaid Debit Card.
> 5 Euro
>
> Det er ikke et kortgebyr !

Glemte denne linie:

Administration Fee - Per passenger/ Per One Way Flight This fee
relates to costs associated with Ryanair's booking system.

Klart det er brugerbetaling, man kan så handle et andet sted hvis man
hellere vil det, men der er ikke nogen grund til at svine firmaet til,
når det hele står klart at læse på deres webside.

http://www.ryanair.com/da/questions/table-of-fees

Fra : Mogens

Dato : 30-09-10 19:07

Jakob wrote:

> [...]
> hellere vil det, men der er ikke nogen grund til at svine firmaet til,
> når det hele står klart at læse på deres webside.

Ubegribeligt, men der findes åbenbart mennesker der er så stupide at de
affinder sig med alt. Ryanair har friholdt nogle mystiske kort som stort
set ingen har for gebyr netop for at kunne sige "Se, det kan jo være
uden gebyr". Og ja, hvem fander gider lieg læse 127 siders lort for at
gardere sig mod at bliev røvpulet. Jeg gider i hvert fald ikke, og
sætter min lid til at dem man handler med ikke har 100% romaer i
topledelsen, men du har åbenbart et så tilpas mageligt job at du har tid
til at læse det der står med småt.
Platugle - eller Michael O'Leary ? - må vel være det rette navn for dig.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-10-10 05:21

Mogens skrev::

> sætter min lid til at dem man handler med ikke har 100%
> romaer i topledelsen

I mine øjne tabte du debatten, da du begyndte med sådan
noget som ovenstående. Og da det er anden gang, du bruger
den slags, vil jeg hermed også dømme dig som taber af den
næste debat, jeg støder på dig i.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Man bliver aldrig for gammel til computer og internet. Læs

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-09-10 21:57

"Mogens" <myname@mysite.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> kan med en vis rimelighed forvente at en så stor virksomhed ikke
> misinformerer og iøvrigt ikke laver platnumre som selv den værste Roma

Samme praksis bruges af de danske charterselskaber. Lej en bil gennem dem og
betal mere, end hvis du lejer direkte hos bureauet på stedet.
Det værste jeg har set endnu var på Tenerife, hvor prisen hos
charterselskabet var omkring 75% dyrere, end jeg kunne leje direkte hos
firmaet.
I øvrigt vælger jeg typisk et af de lokale i stedet for et af de "kendte",
da det typisk er det billigste.

Kurt

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 30-10-10 16:01

Den 28-09-2010 21:39, Mogens skrev:

> Verden er fuld af bedragere, og mange af de rigtigt store såsom Michael
> O'Leary og Steve Lort (aka Jobs) kan åbenbart ikke få plyndret nok fra
> de fattige.

Det er ikke rimeligt at skælde Ryanair ud som specielt uhæderlige, når
det er almindelig praksis blandt rejseselskaber at tjene ekstra på at
formidle tvivlsomme tilbud om biludlejning.

Det værste er, at man normalt ikke informerer tydeligt om, at de fleste
"tilbud" indebærer en tredjepartsforsikring, hvor kunden selv skal lægge
betydelige beløb ud på stedet ved skader og først får beløbet (minus
gebyrer) dækket efterfølgende

Bjarne