Undervands-lys-pegepind?
Fra : Jim Andersen

Dato : 28-09-10 10:09

Til brug for snorkling, subsidiært dyk til max 18 meter, ville jeg gerne
have en laser-pegepind, så når jeg ser noget spændende (på bunden eller inde
i revet) kan jeg udpege det for andre.

Findes noget sådant? Links?

/jim

Fra : Jan Birk

Dato : 28-09-10 11:47

On 28-09-2010 11:08, Jim Andersen wrote:
> [...]
> have en laser-pegepind, så når jeg ser noget spændende (på bunden eller inde

Der findes mange (søg på laserpointer) f.eks:

http://www.scuba.com/scuba-gear-31/026283/Trident-Underwater-Laser-Pointer.html

/Jan

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-09-10 14:42

> Der findes mange (søg på laserpointer) f.eks:
>
> http://www.scuba.com/scuba-gear-31/026283/Trident-Underwater-Laser-Pointer.html

Jeg fandt nogle omtaler af laserpointere bl.a.:

"I have the Z-Bolt UW Green Laser and it is awesome. It easily penetrates
through 40-50 feet of water and is a great tool for pointing things out. The
most enjoyable thing is creating a "squigle worm" in front of predatory
fishes. They will chase it around for minutes. 100 dives and still going
strong."

"OK guys. Let me speak from the years of experience in laser physics and
practical tests of laser pointers as an aiming device for spearfishing.
First - forget red ones. The red wavelengths are not penetrating more then
10 feet in the water

"My tests of Z-Bolt 5 mw laser revealed that with that you get about 10-12
feet of practical range.Hence if you want to aim at the fish 20 feet away
laser has to be at least above 10 mw output (more likely 30 mw).

"Safety is a paramaunt so be very carefull even with 5 mw green models.
"The beam like that on the short distance can blind one's eye. You can
imagine what 30 mw can do..."

Hvis man er ligeglad med sine (og andres) øjne fandt jeg:
http://www.apinex.com/ret2/BALP-LG05-B150.html

den ender på ca 800 kr.

Måske lige i overkanten.
DX, som jo altid er billig med den slags legetøj, havde den her 45mw til den
halve pris, men sælger den ikke mere:

Ser også ud til at der sælges kraftigere versioner.
http://www.megalaseruk.com/laser01.htm
De kan knalde balloner, tænde tændstikker, smelte plastik .....

Fra : HKN

Dato : 29-09-10 16:45

?De virker formentlig ikke så længe under vand, dem du linker til.....men
til gengæld får du D & G batterier med

-Henrik

Fra : PR

Dato : 30-09-10 15:19

Jeg har erstattet LEDen i en Scubapro Nova UW lygte med en laser fra roithner-laser.com som hjælp
til centrering af et 3D makro kamera. Det fungerer fint.
Roitner har tidligere solgt UW laser, men jeg kan ikke finde den på deres hjemmeside.
mvh Peter R.