Telefon blocker
Fra : Jens

Dato : 27-09-10 20:06

Hej

Jeg har et behov for at kunne udelukke muligheden for at man kan ringe "118"
og evt andre særtjenester.

Findes der et (simpelt) kredsløb der allerede er opfundet som jeg kan
indsætte mellem telefon og central?

Vi taler her om en fastnettelefon.

Mvh
Jens

Fra : Ole C

Dato : 27-09-10 21:10

Jens skrev blandt andet:

> Jeg har et behov for at kunne udelukke muligheden for at man kan
> ringe "118" og evt andre særtjenester.
>
> Findes der et (simpelt) kredsløb der allerede er opfundet som jeg kan
> indsætte mellem telefon og central?

Næppe....

> Vi taler her om en fastnettelefon.

.....medmindre det er en ip-telefon?

--
vh
Ole C

Fra : Leif Neland

Dato : 27-09-10 21:32

Den 27-09-2010 21:06, Jens skrev:
> [...]
> "118"
> og evt andre særtjenester.
>
> Findes der et (simpelt) kredsløb der allerede er opfundet som jeg kan

Du kan lade TDC styre det; så er der ikke nogen boks, pilfingre kan
pille fra.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5437

Fra : Ole C

Dato : 27-09-10 22:41

Leif Neland skrev blandt andet:

> Du kan lade TDC styre det; så er der ikke nogen boks, pilfingre kan
> pille fra.

Men den selektive spærring som efterspørges, tilbyder TDC ikke...

--
vh
Ole C

Fra : Leif Neland

Dato : 27-09-10 22:57

Den 27-09-2010 23:40, Ole C skrev:

> Men den selektive spærring som efterspørges, tilbyder TDC ikke...

Det drejer sig sikkert om at kunne spærre adgang til numre, der koster
mere end almindelige danske fastnetnumre.

Men lad os høre fra Jens, om det ikke kan bruges.

Leif

Fra : Jens

Dato : 28-09-10 12:56

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message

> [...]
>
> Leif
>

> --
> Bevar P2, luk P3, der er nok P3'er i forvejen.

Det kan det ikke - der SKAL kunne ringes til fastnetnumre og mobilnumre -
alt andet inkl. udland skal spæres.

Fra : Ole C

Dato : 28-09-10 15:51

Jens skrev blandt andet:

> Det kan det ikke - der SKAL kunne ringes til fastnetnumre og
> mobilnumre - alt andet inkl. udland skal spæres.

Det kan ikke lade sig gøre med en almindelig fastnettelefon, hvis man skal
tro oplysningerne på TDC's side.
Med ip-telefoni kunne det nok klares med en avanceret dialplan i
telefonadapteren.

--
vh
Ole C

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 29-09-10 21:31

> Det kan det ikke - der SKAL kunne ringes til fastnetnumre og mobilnumre -
> alt andet inkl. udland skal spæres.

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre hos TDC, men mon dog ikke de kan klare
det, evt. ved at kontakte deres kundeservice - ikke sikkert det er et
produkt de som sådan reklamerer med?

Ellers ved jeg positivt at det uden problemer kan lade sig gøre hvis du
flytter linien til Telenor, spørg efter "Individuel spærring" hvis det er en
privatlinie eller "Spærreplan" hvis det er Erhverv.

Her definerer du enten en liste over numre (eller nummerserier) der må
ringes til

-eller hvis du foretrækker det; en tilsvarende der *ikke* må ringes til

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Ole C

Dato : 29-09-10 21:38

Michael Kjærsgård skrev blandt andet:

> Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre hos TDC, men mon dog ikke de
> kan klare det, evt. ved at kontakte deres kundeservice - ikke sikkert
> det er et produkt de som sådan reklamerer med?

Det er næppe muligt. Se nedenfor.

> [...]
> ringes til
>
> -eller hvis du foretrækker det; en tilsvarende der *ikke* må ringes

Og så taler vi ip-telefoni, hvor det ret nemt lader sig gøre.
Men så vidt jeg gennemskue, spørges der om en "gammeldags" (PSTN) telefon.

--
vh
Ole C

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 02-10-10 09:55

> Men så vidt jeg gennemskue, spørges der om en "gammeldags" (PSTN) telefon.

Det er også PSTN jeg taler om, og som sagtens kan lade sig gøre hos Telenor.
Det er dog en spærring der etableres direkte i Telenors systemer og ikke
via. TDC, så det er muligt i har ret i at det ikke er muligt hos TDC - det
har jeg ikke kendskab nok til deres tjenester til at udtale mig om.

Fra : Chano Andersen

Dato : 03-10-10 16:06

Den 02-10-2010 10:54, Michael Kjærsgård skrev:
> Det er også PSTN jeg taler om, og som sagtens kan lade sig gøre hos Telenor.
> Det er dog en spærring der etableres direkte i Telenors systemer og ikke

Er du HELT sikker på, at det ikke var IP telefoni hos Telenor?

- Chano Andersen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 03-10-10 22:15

> Er du HELT sikker på, at det ikke var IP telefoni hos Telenor?

Ja, det er jeg fuldstændig sikker på.

Spærreplan kan du (og andre interesserede) læse om på
http://www.telenor.dk/erhverv/kundeservice/kundeservice/mobil/services-og-loesninger/spaerring/spaerreplan/spaerreplan.aspx

Privatproduktet individuel spærring "markedsføres" ikke på Telenor.dk men
funktionaliteten er det samme (dog kan der ikke spærres for indgående kald
med Individuel Spærring), og det koster ikke noget.

Fra : Chano Andersen

Dato : 04-10-10 17:30

Den 03-10-2010 23:14, Michael Kjærsgård skrev:

> Ja, det er jeg fuldstændig sikker på.
>
> Spærreplan kan du (og andre interesserede) læse om på
> http://www.telenor.dk/erhverv/kundeservice/kundeservice/mobil/services-og-loesninger/spaerring/spaerreplan/spaerreplan.aspx

Jeps, det er et klassisk telefon produkt, men hvor står der på
Telenor.dk at de tilbyder almindelig telefoni til private?

> Privatproduktet individuel spærring "markedsføres" ikke på Telenor.dk men
> funktionaliteten er det samme (dog kan der ikke spærres for indgående kald
> med Individuel Spærring), og det koster ikke noget.

Og til private er den slet ikke nævnt som en mulighed, hvorfor det er
svært at tage højde for et tilfældigt udsagn i en nyhedsgruppe. Ikke at
det ikke findes til private, men jeg har INGEN mulighed for at
verificere det på Telenors hjemmeside, og har ingen videre lyst til at
hænge en evighed i en telefonkø for at få oplysningen.

Det nærmeste man kommer hos Telenor uden 20+ minutter i køen, er denne:
http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/telefoni/services/inkluderet-i-abonnement/spaerringer/index.aspx

Men det er klart at de altid kan sælge det, hvis de vil.

- Chano Andersen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 13-10-10 22:06

> Jeps, det er et klassisk telefon produkt, men hvor står der på Telenor.dk
> at de tilbyder almindelig telefoni til private?

Det står svjh. ingen steder

> Og til private er den slet ikke nævnt som en mulighed

Det skrev jeg vist også?

> [...]
> mulighed for at verificere det på Telenors hjemmeside, og har ingen videre
> lyst til at hænge en evighed i en telefonkø for at få oplysningen.

Jamen det er umiddelbart de eneste 2 muligheder, det er ikke et produkt man
markedsfører aktivt. Men da du ikke ønsker at gøre brug af nogen af
metoderne, så er det vel som sådan meget heldigt det ikke var dig der havde
behovet :)
OP efterlyste et produkt, og jeg foreslog en løsning, så kan han vælge at
forfølge den - eller finde på noget andet. Har du bedre forslag til
muligheder synes jeg da du skal bringe dem på bane så spørgeren kan få den
løsning der passer ham bedst?

> Det nærmeste man kommer hos Telenor uden 20+ minutter i køen, er denne:
> http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/telefoni/services/inkluderet-i-abonnement/spaerringer/index.aspx

Det link vedrører IP-telefoni

Fra : Sørensen

Dato : 06-10-10 17:39

"Jens" > skrev

> [...]
> kan ringe "118"
> og evt andre særtjenester.
>
> Findes der et (simpelt) kredsløb der allerede er opfundet som

En del omstillingsanlæg har den funktion, men det er nok ikke
hverken simpelt eller billigt.

vh.
Sørensen

Fra : jodleren

Dato : 11-10-10 14:45

On 6 Okt., 18:38, Sørensen <90909...@invalid.invalid> wrote:
> "Jens" > skrev

> En del omstillingsanlæg har den funktion, men det er nok ikke
> hverken simpelt eller billigt.
>
> vh.
>  Sørensen

Teoretisk er det ikke svært - med alimdelige telefoner, heriblandt
telefoner der er forbundet via et modem (det er alm telefon linie fra
modemet), så skal man blot fange tonerne, og ved de rigtige numre blot
lukke forbindelsen.
Der et let med elektronik, man skal afkode tonerne, og derefter hvad
en lille CPU (PIC?) eller noget der kan det.
Måske kan det hele være i en PIC. I så fald er det rimelig enkelt.
Mht IP telefoner, der er rene IP'ere, så ved jeg det ikke, men der må
være en lignende løsning - det er blot tal der skal læses ud.

Jeg ved ikke hvor mange der ved noget om elektronik her, men teknisk
er der ikke det store idet. Det er mere hvem der gider bruge tid på at
lave det.

MVH
Sonnich