Langtidsferie
Fra : Svend Erik Svennings~

Dato : 27-09-10 21:10

Er der nogle som kan anbefale et sted at tilbringe 3-4 uger af februar
måned i en behageligere temperatur end den danske. Vi kunne tænke os et sted
med max 5 timers flyvetur. Gerne en ferielejlighed eller lign. Hvis der også
er varmt badevand er det helt fint.
På forhånd tak. Svenne

Fra : Grethe Hoff

Dato : 27-09-10 21:58

"Svend Erik Svenningsen" <sv.erik@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sted med max 5 timers flyvetur. Gerne en ferielejlighed eller lign. Hvis
> der også er varmt badevand er det helt fint.

Hva med Lanzarote?
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-10-10 10:30

"Grethe Hoff" skrev i meddelelsen

> Hva med Lanzarote?

Hvis man ikke er til en aktiv ferie på den måde, at man absolut skal træne
hele dagen, hvor på øen bør man så vælge at bo?
www.startour.dk/rejse/spanien/lanzarote -> Puerto Calero ?

Fra : Zeki

Dato : 28-09-10 07:09

> [...]
> sted med max 5 timers flyvetur. Gerne en ferielejlighed eller lign. Hvis
> der også er varmt badevand er det helt fint.

Malta!

Fra : The_mip

Dato : 28-09-10 13:20

"Zeki" <zeki@dk> skrev i meddelelsen

> "Svend Erik Svenningsen" <sv.erik@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Malta!

Malta feb: dagtemp 16 nat: 9 regnsvejrdage: 11
Dk feb: 2 -2 8

Ja, unægtelig behageligere end danmark, men ikke meget varmt badevand :)

Ærgeligt der er en begrænsning på 5 flyvetimer ellers kan thailand, vietnam,
malaysia, cambodia og andet i det hjørne anbefales.

Syd vietnam feb: 33 23 1

Ganske vist koster flybillet en del mere end kanarieøerne, men med 4 ugers
ophold kan det let samlet gøres meget billigere.

the_mip

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 28-09-10 13:41

Svend Erik Svenningsen wrote:
> [...]
> kunne tænke os et sted med max 5 timers flyvetur. Gerne en
> ferielejlighed eller lign. Hvis der også er varmt badevand er

Denne hjemmeside er god til søgning af ferielejligheder over det
meste af verden: http://www.homeaway.dk/

For et par år siden var vi fire uger i Nerja, ca. 50 km øst for
Málaga (Spanien), med Hjerting Rejser (kan findes på nettet). Byen
ligger helt ned til vandet og er efter vores mening ganske
charmerende, og i nærheden ligger bjergbyerne Frigiliana og Cómpeta,
som absolut er værd at se. Vi var der i december-januar, og mens der
i resten af Spanien var snekaos, kunne vi sidde udendørs og nyde
solen. Vi havde ikke lyst til at bade, men så nogle der gjorde det.
Lisbet

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 28-09-10 14:14

Lisbet Overvad Laursen wrote:
> [...]
> Byen ligger helt ned til vandet og er efter vores mening ganske
> charmerende, og i nærheden ligger bjergbyerne Frigiliana og

Og i februar blomstrer mandeltræerne!

Lisbet

Fra : michael

Dato : 29-09-10 06:31

Den 27-09-2010 22:09, Svend Erik Svenningsen skrev:
> [...]
> sted med max 5 timers flyvetur. Gerne en ferielejlighed eller lign. Hvis
> der også er varmt badevand er det helt fint.

Hvad med Israel eller nogle af de ægyptiske badebyer.

/michael

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-09-10 11:10

Svend Erik Svenningsen wrote:
> et sted med max 5 timers flyvetur.

> Hvis der også er varmt badevand er det helt fint.

De to ting kan ikke lade sig gøre med alm. charterfly.

Malta er det tætteste du kan komme en behagelig temperatur med kort
flyvetid.

Ægypten er et varmere bud (som jeg ville vælge), men bryder din max-grænse.

/jim

Fra : Elmer Fjort

Dato : 29-09-10 23:25

"Jim Andersen" <jim@officeconsult.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> flyvetid.
>
> Ægypten er et varmere bud (som jeg ville vælge), men bryder din

Mon ikke de 5 minutter som Startour er længere om turen end de 5 timer, er
til at overleve??
Turen hjem er dog lidt lægere, men det går jo også op ad bakke hele
vejen - 5 timer og 30 mutter varer det hjem.

Elmer

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 29-09-10 11:35

> [...]

> flyvetur. Gerne en ferielejlighed eller
> lign. Hvis der også er varmt badevand er det helt fint.

Jeg ville til hver en tid tage til øen med min elskede
vulkan, Teide, nemlig Tenerife. Og jeg ville bo på
nordsiden i Puerto de la Cruz. Der ville jeg så leje
en bil og køre op i bjergene, hvor luften og alting er
dejligt. Og så ville jeg gå nogle flere af de mange
kortlagte vandreture på øen, se evt. denne bog:
http://www.globecorner.com/t/t28/14025.php

Man bliver aldrig "færdig" med Tenerife på 3-4 uger.

--
Herluf :·)

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 29-10-10 18:39

> [...]
> sted med max 5 timers flyvetur. Gerne en ferielejlighed eller lign. Hvis
> der også er varmt badevand er det helt fint.
Jeg ville overveje Ligurien.
Ikke så langt væk.
Jeg har ikke været der i februar, men både i januar og april.
Generelt er vinteren mild og sommeren ikke alt for varm der mellem
Middelhavet og bjergene.
Temperaturen kan svinge meget.
Jeg har oplevet 20 grader sidst i januar, men det kan også være en del
koldere.

Da jeg dyppede tæerne i Middelhavet var det ikke sådan rigtigt badevand,
men i Danmark ville der nok være badere ved de temperaturer.

Bjarne