Oracle script til MS SQL 2008
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 27-09-10 06:09

Jeg har 34 tabeller fra Oracle som skal konverteres til MS SQL 2008.
Jeg kunne jo starte på den hårde måde, men findes der en nem måde at
tage et sql script fra oracle og konvertere til noget MS læsbart?

Et eksempel er dette script, en jeg har også andre tabeller med
triggers, etc.:

ALTER TABLE MIN_DATABASE.LINKS
DROP PRIMARY KEY CASCADE;

DROP TABLE MIN_DATABASE.LINKS CASCADE CONSTRAINTS;

CREATE TABLE MIN_DATABASE.LINKS
(
ID RAW(16),
TEXT NVARCHAR2(256) NOT NULL,
DESCRIPTION NVARCHAR2(256),
HREF NVARCHAR2(256),
CREATED_BY_ID RAW(16),
LOCAL_FILE_ID RAW(16)
)
TABLESPACE TS_RIO
PCTUSED 0
PCTFREE 10
INITRANS 1
MAXTRANS 255
STORAGE (
INITIAL 64K
MINEXTENTS 1
MAXEXTENTS UNLIMITED
PCTINCREASE 0
BUFFER_POOL DEFAULT
)
LOGGING
NOCOMPRESS
NOCACHE
NOPARALLEL
MONITORING;

CREATE UNIQUE INDEX MIN_DATABASE.PK_LINKS ON MIN_DATABASE.LINKS
(ID)
LOGGING
TABLESPACE TS_IDX
PCTFREE 10
INITRANS 2
MAXTRANS 255
STORAGE (
INITIAL 64K
MINEXTENTS 1
MAXEXTENTS UNLIMITED
PCTINCREASE 0
BUFFER_POOL DEFAULT
)
NOPARALLEL;

ALTER TABLE MIN_DATABASE.LINKS ADD (
CONSTRAINT PK_LINKS
PRIMARY KEY
(ID)
USING INDEX MIN_DATABASE.PK_LINKS);

ALTER TABLE MIN_DATABASE.LINKS ADD (
CONSTRAINT FK_LNK_CREATED_BY_ID
FOREIGN KEY (CREATED_BY_ID)
REFERENCES MIN_DATABASE.APP_USER (ID)
ON DELETE SET NULL,
CONSTRAINT FK_LNK_LOCAL_FILE_ID
FOREIGN KEY (LOCAL_FILE_ID)
REFERENCES MIN_DATABASE.FILE_STORE (ID)
ON DELETE SET NULL);

Fra : Krabsen

Dato : 27-09-10 14:42

http://www.convert-in.com/ord2mss.htm

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 27-09-10 09:54

On 27 Sep., 15:42, Krabsen <use...@krabsen.dk> wrote:

> http://www.convert-in.com/ord2mss.htm

Den kan desværre ikke konvertere stored procedures, triggers og views.
Men måske kan den hjælpe lidt. Jeg må lige prøve demoen.

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 27-09-10 21:11

On 27-09-2010 08:09, Brian B. Christensen wrote:
> [...]
> NOPARALLEL
> MONITORING;
>

> CREATE UNIQUE INDEX MIN_DATABASE.PK_LINKS ON MIN_DATABASE.LINKS

Er det en god ide at få automatisk konverteret en god
Oracle database struktur til en SQLServer database
struktur, som der ikke er nogen som ved er god eller
dårlig og som kan blive et fremtidigt vedligeholdelses
problem?

Arne

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 27-09-10 14:32

On 27 Sep., 22:10, Arne Vajhøj <a...@vajhoej.dk> wrote:

> [...]
> struktur, som der ikke er nogen som ved er god eller
> dårlig og som kan blive et fremtidigt vedligeholdelses

Det er slet ikke sikkert at det er en god ide. Det var egentlig bare
for at springe over hvor gærdet er lavest, hvis der ellers findes et
værktøj som kan gøre det ordentligt.

Hvis værktøjet ikke findes, så gør jeg det selvfølgelig fra bunden.

Mvh. Brian