Varmefast silikone eller...?
Fra : S.B.

Dato : 26-09-10 22:45

Der hvor min brændeovn er sat ind i skorstenen er den ikke helt tæt, hvad
kan man tætne sådan 2 stålrør med?
Synes ikke at kunne finde noget varmefast fugemasse, men hvad med noget som
gungum, det man bruger til udstødninger på biler, vil det kunne bruges,
eller måske noget helt andet.
Samlingen er ikke synlig, så om det ikke er kønt, betyder mindre

Søren

Fra : Max

Dato : 26-09-10 22:49

Hej Søren

> Der hvor min brændeovn er sat ind i skorstenen er den ikke helt tæt,
> hvad kan man tætne sådan 2 stålrør med?

Bruger man ikke en form for garn man presser ind ?

Max

Fra : Tom Andersen

Dato : 27-09-10 05:39

> Hej Søren

> Bruger man ikke en form for garn man presser ind ?

Jo, det mener jeg også. I min brændeovn er brugt glassnor.

Tom

Fra : Anders Majland

Dato : 27-09-10 08:44

> Jo, det mener jeg også. I min brændeovn er brugt glassnor.

Der er den almindelige måde at gøre det på - men varmefast silikone kan
sikkert også gøre det. På fyret har jeg brugt noget der skulle kunne klare
600 grader. Det tætner en luge ved brandsikringen. Men de 600grader burde
også række til et røgrør.

/A

Fra : Aksel

Dato : 27-09-10 09:29

"Tom Andersen" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, det mener jeg også. I min brændeovn er brugt glassnor.
>
> Tom

Det bedste er asbestsnor - hvis man stadig kan få det.
Mvh
Aksel

Fra : lom k

Dato : 27-09-10 10:37

Aksel wrote:

> "Tom Andersen" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det bedste er asbestsnor - hvis man stadig kan få det.
> Mvh
> Aksel

Det kan du ikke af gode grunde. Så brug glas snor. fåes i alle bygge
markeder.

Fra : Tom Andersen

Dato : 27-09-10 16:38

"lom k" <lom@lomse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Sludder - asbest er forbudt og kun det bedste til at fremkalde
lungehindekræft!

Tom

Fra : S.B.

Dato : 27-09-10 18:02

"Tom Andersen" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Jo, det mener jeg også. I min brændeovn er brugt glassnor.
>
> Tom

Burde det også være i min, men det vidste den "tømre" der satte den op vist
ikke.
Problemet er den vejer omkring 120 kg og hænger på væggen, så mine
muligheder for at pille den ned er ret begrænsede, eller i hvert fald at
skulle få den op igen.
så nemmeste løsning, uden risiko for at redde sig en diskusprolaps ville
være at fuge den hvor den sidder.

/S

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-10-10 21:32

S.B. wrote:

> Burde det også være i min, men det vidste den "tømre" der satte den
> op vist ikke.

Det lyder ikke som om skorstensfejeren har været der og godkendt
installationen. I så fald må du slet ikke bruge ovnen.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : S.B.

Dato : 04-10-10 17:18

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder ikke som om skorstensfejeren har været der og godkendt
> installationen. I så fald må du slet ikke bruge ovnen.

> [...]

Ork jo, skorstensfejeren har godkendt den
han er bare lige så dovere som tømren, kunne klare det hele udefra - er
skorstenen høj nok? jeps, godkendt
Tror nu heller ikke de skiller en brændeovn ad for at se om den er monteret
rigtig.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 27-09-10 12:05

Den 26-09-2010 23:44, S.B. skrev:
> hvad
> kan man tætne sådan 2 stålrør med?

Du har ikke noget glas-/rockuld?
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tom Andersen

Dato : 27-09-10 20:50

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruges, eller måske noget helt andet.
> Samlingen er ikke synlig, så om det ikke er kønt, betyder mindre

http://www.hedestoker.dk/shop/item.asp?id=1075

Tom

Fra : S.B.

Dato : 28-09-10 06:15

> "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i en meddelelse
>>
> http://www.hedestoker.dk/shop/item.asp?id=1075
>
> Tom

Takker, de havde hvad jeg skulle bruge der

Søren

Fra : Tonni Madsen

Dato : 30-09-10 22:50

> Takker, de havde hvad jeg skulle bruge der

Ellers har de også både kit og kedellim i jem & fix til ca samme pris, dog
aner jeg ikke om kvaliteten er den samme..

Mvh Tonni Madsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-10-10 21:50

Den 26/09/10 23.44, S.B. skrev:
> [...]
> eller måske noget helt andet.
> Samlingen er ikke synlig, så om det ikke er kønt, betyder mindre

Ovnkit som f.eks. dette

http://www.lavprisvvs.dk/shop/ovnkit-tube-350-218262p.html

Hilsen
Michael

Fra : S.B.

Dato : 04-10-10 17:19

"Michael Rasmussen" <1HXmichaelrasmussen7@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ovnkit som f.eks. dette
>
> http://www.lavprisvvs.dk/shop/ovnkit-tube-350-218262p.html
>
> Hilsen
> Michael

Fandt noget ved Wurtz, og der får vi %'r gennem firmaet, kan klare 300
grader, burde være nok.