Reparere huller i glasuren i porcelænsvask
Fra : Erik Andersen

Dato : 26-09-10 21:14

Jeg har for et par år siden købt en porcelænsvask fra Dansani. På
uforklarelig vis er der kommet nogle få huller i glasuren på 1 - 3 mm.
Firmaet siger at jeg har behandlet den forkert og hældt et eller andet i
vasken, som den ikke kan lide. Jeg har derfor opgivet at beklage mig mere,
da det er umuligt at bevise at jeg ikke har! Problemet er bare at vasken er
udgået af produktion og hvis jeg skal have en ny, så skal jeg også skifte
underskabet.
Derfor spekulerer jeg på, om det er muligt at reparere sådanne huller. Alle
siger NEJ!, men når jeg går til tandlægen og får lavet en fyldning, så sker
det med noget sindsygt stærkt emalje, som han belyser med noget ultraviolet
lys for at hærde det.
Kan sådan noget stads ikke fås og bruges til en vask? - jeg gider dog ikke
at slæbe den til tandlægen )
Andre gode råd er også meget velkomne.

Med venlig hilsen
Erik Andersen

Fra : Max

Dato : 26-09-10 21:45

Hej Erik

> Andre gode råd er også meget velkomne.

Ring efter en der laver stenslag i bilruder.

Max

Fra : cykelsmeden

Dato : 27-09-10 13:13

Den 26-09-2010 22:44, Max skrev:

> Ring efter en der laver stenslag i bilruder.
Det kan jeg - har en fin spids hammer!

(undskyld, - kunne ikke dy mig.

//finn

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-10-10 21:34

cykelsmeden wrote:

> Det kan jeg - har en fin spids hammer!

Så er det hammerslag.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : cykelsmeden

Dato : 02-10-10 11:55

Den 01-10-2010 22:34, Erik Ginnerskov skrev:

> Så er det hammerslag.

klart - så hedder eksperten Peter Ingemann

//finn

Fra : Martin Bak

Dato : 26-09-10 22:15

"Erik Andersen" <erik-andersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ultraviolet lys for at hærde det.
> Kan sådan noget stads ikke fås og bruges til en vask? - jeg gider dog ikke

Neglelak?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : John V.

Dato : 27-09-10 03:47

Den 26-09-2010 22:13, Erik Andersen skrev:
> [...]
> lys for at hærde det.
> Kan sådan noget stads ikke fås og bruges til en vask? - jeg gider dog ikke

"Kan sådan noget stads ikke fås", det koster mange gange mere end en ny vask, med skab, nye vandhaner og landets dyreste blikkenslager.
Der findes maling til formålet, men det er dyrt og får slet ikke samme pæne overflade, derudover er det sværere at gøre rent.

Du kan lige så godt bide i det sure æble og købe noget nyt!

--
Ved Venlig Hilsen
Malermester

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 27-09-10 12:03

Den 26-09-2010 22:13, Erik Andersen skrev:

> Kan sådan noget stads ikke fås

Jeg har en lille tube "Bison" maille-reparatur paste købt for mange år
siden netop til dét formål.

Ved ikke hvor jeg har købt den; måske et byggemarked.

Den lufttørrer natten over og kan lægges på i flere lag.

Holder fint; lugter som autolak.

Bagefter skal man tæt på for at opdage noget :)
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Erik Andersen

Dato : 27-09-10 14:17

> [...]
>
> Den lufttørrer natten over og kan lægges på i flere lag.
>
> Holder fint; lugter som autolak.
>
> Bagefter skal man tæt på for at opdage noget :)

Jeg har brugt ovennæbnte produkt til reparation af kurve i opvaskemaskine og
til emalje samt på en brusekabinebund der jo ikke er lavet af porcelæn, men
metal med emalje. har du brugt det til håndvask?
Jeg tror jeg vil prøve. Mener der stadig er noget i min flaske.
Mvh Erik

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 27-09-10 16:30

Den 27-09-2010 15:17, Erik Andersen skrev:

> har du brugt det til håndvask?

- og badekar; dét var det dedikeret til.
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 27-09-10 17:17

Hans Paulin (6310) wrote:

> - og badekar; dét var det dedikeret til.

Altså er det beregnet til reparation af emalje (badekar er oftest af
stål). Glasur på en håndvask (af porcelæn) er en helt anden ting.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen