Ny hjemmeside
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-09-10 05:00

Jeg har begået en hjemmeside, www.campingogbil.dk

Den handler om livet i en bilklub, om camping og alt der i mellem.
--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Jet

Dato : 23-10-10 10:26

On 26 Sep., 07:00, "Per Henneberg Kristensen" <phkfj...@klikpost.dk>
wrote:
> Jeg har begået en hjemmeside,www.campingogbil.dk
>
> Den handler om livet i en bilklub, om camping og alt der i mellem.
> [...]

Interessant side. Mht. Samnaun tog vi altid ind via Nauders-Martina
for at undgå de emsige Østrigske toldere ved Spiess.
Det var før Euro og Internet, vi skulle have DM-ASchilling-Lire-
SFrank. Vi havde Shell Europa benzinkort og Postgiro checks som vi
kunne
hæve i pg. landes posthuse. Vi kørte også via en tunnel til Livigno
og hjem via Passo del Stelvio og blev spurgt om vi havde været i
Livigno.
Nej det havde vi ikke, men kørte stadig rundt med Samnaun-Spiritus i
bilen. Det var før 1 liter pro person. Hvad vi undrede os over at de
solgte
sukker der stod på paller i Samnaun ? Det var sidst i 1970-1980
erne. Vi kørte dengang via Gedser-Warnemünde i transit gennem DDR og
der blev spurgt om vi havde FunkAnlage mit, igen før mobilphone, men
der fandtes biltelefon/radio. I DDR kunne vi købe i InterTank benzin
til
0,44 DM(vest) literen. For øvrigt havde DDR monopol på navnet Inter +
hotel, tank, flug, shop etc. betaling skulle ske i WestMark. Ja det
var
tider dengang.

/jet

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-10-10 11:29

wrote:
> [...]

> Interessant side. Mht. Samnaun tog vi altid ind via Nauders-Martina
> for at undgå de emsige Østrigske toldere ved Spiess.

Jeg har prøvet at få bilen skilt ad i 1990 plus minus 2-3 år, fordi jeg ikke
ville betale for at køre på de schweiziske motorveje :)

> [...]
>Livigno.
> Nej det havde vi ikke, men kørte stadig rundt med Samnaun-Spiritus i

Det er det skam stadig :)

> [...]
>erne. Vi kørte dengang via Gedser-Warnemünde i transit gennem DDR og
>der blev spurgt om vi havde FunkAnlage mit, igen før mobilphone, men

Jeg har prøvet at indføre en walkie talkie til DDR - det kostede kopier med
5-6 stk. kalkérpapir, 5-6 stempler og 5-6 underskrifter :)

Jeg skrev også dagbog dengang før 1990 - de skal lige overføres fra papir
til computer, så kommer disse historier også på siden, forhåbentlig sammen
med kopiere af papirbillederne fra dengang :)