tragt til Olie ?
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-09-10 14:33

er der nogen der har et bud på hvor man for sådan en - har lige heldt
Olie på 129 kr for 1 l 2 taks olie
ca 1/3 endte på jorden :(

Fra : scootergrisen

Dato : 24-09-10 12:07

On 24 Sep., 15:32, "Bo M. Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:
>  er der nogen der har et bud på hvor man for sådan en - har lige heldt
> Olie på 129 kr for 1 l 2 taks olie
> ca 1/3 endte på jorden :(

Hvis det er den samme TMS S3 du har skrevet om tidligere så har den en
4 takt motor og du skal derfor bruge 4 takt motorolie.
Er det ikke denne her du har ?
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/billeder/billed1618.jpg

Først skal du starte med og dræne den for alt det olie du har hældt i..
Også skal du fylde 4 takt motorolie i i stedet for.

Du kan godt købe en tragt for eksempel hos thansen eller en scooter
butik eller en isenkram men det er endnu smartere hvis du køber en
dunk med indbygget tragt som passer i hullet.
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/billeder/billed0785.jpg
Den jeg har er en 1 liters castrol GPS 10W40 motorolie. Du kan sikkert
også få andre med indbygget tragt.
Dunken gemmer du så til de næste gange du skal fylde olie på.

Du kan læse mere her :
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/service_olie.php

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-09-10 21:38

Den 24-09-2010 20:06, scootergrisen skrev:
> Hvis det er den samme TMS S3 du har skrevet om tidligere så har den en
> 4 takt motor og du skal derfor bruge 4 takt motorolie.
> [...]

jo det er de jeg fik den bare en plov billigere
> Først skal du starte med og dræne den for alt det olie du har hældt i.
> Også skal du fylde 4 takt motorolie i i stedet for.

den køre sgu som en drøm med det der kom i ???

> [...]
> også få andre med indbygget tragt.
> Dunken gemmer du så til de næste gange du skal fylde olie på.

ok - jeg viste da ikke man skulle vente et par minutter jeg hældte det
da bare i og startede ??
Nå men det kørte da fint og gør det stadigt - men det er bare påfalende
dyrt det Olie 129 kr for ca 1 l kan det passe ?

jeg tager i Thasen og køber sådan en som du viste - for det andet med
1/3 af olien ligger på asfalten uden for brugsen
det er holder ikke - jeg var så også lidt hurtig med at helde det i -
det gik bedre da jeg tog den lidt med ro - som en af dem fra bajer
holder uden for brugsen forslog :)
Mv
BMM

Fra : scootergrisen

Dato : 24-09-10 15:00

> Nå men det kørte da fint og gør det stadigt - men det er bare påfalende
> dyrt det Olie 129 kr for ca 1 l kan det passe ?

Hvis du var 129 kroner fattigere efter du købte olien så kan det godt
passe.
Jeg har givet fra 35 til 156 kroner for 1 liter motorolie.
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/olie.php#egne_erfaringer

> [...]
> det er holder ikke - jeg var så også lidt hurtig med at helde det i -
> det gik bedre da jeg tog den lidt med ro - som en af dem fra bajer

Når du skal hælde motorolie i så kan du sætte den på sidestøtteben
fordi så løber motorolie over i venstre side af motoren også kan man
hælde det hurtigere i uden at det flyder over.
Og hvis du skal tømme den for olie så kan jeg anbefale dig at bruge en
flytte kasse eller anden stor papkasse også parkere scooteren oven på
den så tager den olien hvis du spilder.

Hvis du vælger at blive ved med at køre på 2 takt olien så vil jeg da
gerne hører hvordan det gør med det. Men jeg kan ikke forstille mig
andet end det vil give dig problemer på længere sigt.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 25-09-10 20:11

Den 24-09-2010 22:59, scootergrisen skrev:
> [...]
> http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/olie.php#egne_erfaringer

> Når du skal hælde motorolie i så kan du sætte den på sidestøtteben

det var den
> fordi så løber motorolie over i venstre side af motoren også kan man
> hælde det hurtigere i uden at det flyder over.
jeg havde egentligt ikke tænkt over hvad jeg var i gang med før jeg
begyndte at tage den lidt med ro
men hvis man hælder det langsomt på så går det som det skal men en tragt
er da det optimale

> Og hvis du skal tømme den for olie så kan jeg anbefale dig at bruge en
> flytte kasse eller anden stor papkasse også parkere scooteren oven på
> den så tager den olien hvis du spilder.
ok

> Hvis du vælger at blive ved med at køre på 2 takt olien så vil jeg da
> gerne hører hvordan det gør med det. Men jeg kan ikke forstille mig
> andet end det vil give dig problemer på længere sigt.

jamen det skal den da ikke hvis det ikke er det den skal have - jeg må
lige finde manualen - men jeg er 98 % sikker på der stodt det var det
den skulle have ?

Mv.
BMM