Midlertidig opbevaring af større planter
Fra : Lars Thomsen

Dato : 24-09-10 17:06

Vi skal bygge til og har i den forbindelse brug for at flytte nogle planter
midlertidigt. Konkret er der tale om mindre sommerfuglebuske, potentiler og
stauder. Gælder det ikke bare om at få mest mulig rod og jord med og så
sørge for at få rødderne dækket i byggeperioden (okt 2010 - mar 2011)? Hvad
med frost?

Er der nogle fifs jeg kan bruge eller lyder min plan OK?

Lars

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-09-10 18:25

On Fri, 24 Sep 2010 18:06:02 +0200, "Lars Thomsen" <lars@flexcom.dk>
wrote:

> [...]
>med frost?
>
>Er der nogle fifs jeg kan bruge eller lyder min plan OK?

Din plan lyder ok.
Grav planterne op med så meget rod som muligt, og grav dem så ned et
midlertidigt sted indtil foråret. Sørg for at rødderne er dækket med
jord, at de står ca. lige så dybt som før, og at de ikke tørrer ud. Og
at der ikke kommer til at stå blank vand på det midlertidige sted.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : cykelsmeden

Dato : 25-09-10 11:00

Den 24-09-2010 19:24, Mads Lie Jensen skrev:
> [...]
> jord, at de står ca. lige så dybt som før, og at de ikke tørrer ud. Og
> at der ikke kommer til at stå blank vand på det midlertidige sted.
og brug et godt luftigt dække mod frosten, eks. tætte grangrene.

finn