Hvad var det for en film?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 23-09-10 11:49

Aage Lundvald tegnede for mange år siden forsiden til et program til en
film, som han kaldte "Pensionistbanden":
http://www.grandts.dk/images/AaL-programmerSerie2/Pensionistbanden.jpg
- men antagelig endte filmen med at få en anden dansk titel, da den blev
udsendt.

Jeg har spurgt til filmen på min hjemmeside og har nu modtaget følgende
i en mail:

"Det var en amerikansk film i starten af 1970'erne, vil jeg tro. Den
handler om en flok pensionister, hvis hus (plejehjem?) skal rives ned
for at give plads til noget andet. Det ønsker pensionisterne ikke, så de
finder på alle mulige og umulige måder at skaffe de ansvarlige af vejen.
Arkitekter, bygherrer, byggeformænd m.fl. bliver myrdet på stribe. Meget
sjov film. Desværre kender jeg ikke originaltitlen, for jeg kunne
virkelig godt tænke mig at få fat i den film."

Kan nogen af jer ud fra den beskrivelse gennemskue hvilken film der er
tale om?

--
Jørgen Grandt
http://hamigen.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-09-10 11:59

Den 23-09-2010 12:48, Jørgen Grandt skrev:

> Kan nogen af jer ud fra den beskrivelse gennemskue hvilken film der er
> tale om?

Prøvede med goggles via min mobil men ingen hits.

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 23-09-10 12:27

Jørgen Grandt skrev:

> [...]
> virkelig godt tænke mig at få fat i den film."
>
> Kan nogen af jer ud fra den beskrivelse gennemskue hvilken film der er

Fundet med IMDb: "Homebodies", 1974.

http://akas.imdb.com/title/tt0071617/

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Jesper

Dato : 23-09-10 13:27

Peter Brandt Nielsen <peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote:

> Fundet med IMDb: "Homebodies", 1974.
>
> http://akas.imdb.com/title/tt0071617/

Den har været ude på VHS i tidernes morgen i Danmark.
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 23-09-10 14:50

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Fundet med IMDb: "Homebodies", 1974.
>
> http://akas.imdb.com/title/tt0071617/

Fint, tak! Og nu ser jeg i "Film i 70'erne" at filmens danske titel
faktisk /var/ Pensionistbanden. Må have været halvblind, de andre gange
jeg har kigget efter den. Den havde DK-premiere 26.12.1975 i Cinema.

--
Jørgen Grandt
http://hamigen.dk