Øget svedtendens, hvad gør kosten?
Fra : Ditte/Simba

Dato : 21-09-10 20:08

Hej

Jeg har øget svedtendens, noget er genetisk (min far, søster og niece
har samme problem) og så gør min store overvægt og dårlig kondition det
kun værre.
Jeg skal tale med en sygeplejeske om kostomlægning. Og så kunne jeg
godt tænke mig, at tilføje eller fjerne noget i kosten, der kan gøre
min svedtendens mindre.

Google var ikke min ven.

Er I nogen der kan hjælpe? Evt. "bare" med et link.

Venlig hilsen Ditte

--
----
http://www.pointblog.dk/?go=ditte1977

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 23-09-10 05:47

Den 21/09/10 21.07, Ditte/Simba skrev:
> [...]
> svedtendens mindre.
>
> Google var ikke min ven.
>
> Er I nogen der kan hjælpe? Evt. "bare" med et link.

Hej Ditte

Tror du der findes en sammenhæng? Jeg har aldrig hørt at det skulle være
tilfældet. Mon ikke vægttab og motion er det der skal til, og at du skal
fokusere på det fremfor at plukke diverse kostemner ud af din diæt?

Jesper

Fra : Ditte/Simba

Dato : 23-09-10 10:26

> [...]
> tilfældet. Mon ikke vægttab og motion er det der skal til, og at du skal
> fokusere på det fremfor at plukke diverse kostemner ud af din diæt?

Hej Jesper

Måske har du ret, men ved dog, at sukker kan give øget sved.

Ville bare høre, om der var nogen der havde erfaringer.

Hilsen Ditte

--
----
http://www.pointblog.dk/?go=ditte1977

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-09-10 19:20

> Måske har du ret, men ved dog, at sukker kan give øget sved.

Nej, men krydderier og alkohol kan. Da krydderier også har ry for at være
slankende, så ender det i et problem.

Lad være med at bekymre dig. Spis hvad du har lyst til, men sørg for at få
masser af motion. Er du meget overvægtig, så kan gåture på 1 time eller
måske 1? hver dag hjælpe meget. Mad gør i bund og grund ikke den store
forskel udover at man spiser let men kalorierigt, når man ikke får motion.

Mvh Maria