Alger eller Aliens ;o)
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 19-09-10 11:37

Hej NG

Jeg synes at alger er og har været et stort problem gennem flere år nu, det
er som om de eksploderer til tider!!!

Jeg har forsøgt at sprøjte hele dækket med rodalon og jo det fjerner da det
grønne skær, men tager man en børste og skure teaket er det som at åbne en
rystet sodavan så der er ingen tvivl
om der ligger en masse alger med farve nede i træet.

Men efter at have skruret og skrubbet og brugt rodalon, er jeg faktisk lidt
overrasket hvor hurtigt det kommer igen!!!

Måske er der for mange næringsstoffer i luften eller?

Hvad gør i andre? er der forskel fra område til område, det er da ihvertfald
set hvad angår ruger!!!

Mvh
JR

Fra : HKN

Dato : 19-09-10 13:39

Hvis du behandler dækket med Boracol et par gange i løbet af sæsonen, så
slipper du for det. Algerne kan ikke gro på træet og du slipper samtidig for
blåsplint der hvor tovværket har ligget.

Mvh
Henrik

Fra : Trine Søe

Dato : 20-09-10 01:30

Hej JR

Først må jeg lige kommentere - fed overskrift Alger eller Aliens (godt
grin).

Du kan med fordel anvende Boracol Special - den forebygger angreb af
skimmel og alger samt råd, svamp og insekter. Men midlet er særligt
effektivt overfor skimmel og alger Midlet skal sprøjtes eller
pensles på - og holder i op til 3 år. Det var der værd at give sig i
kast med. Har set at man kan få en liter til 185 kroner eller 5 liter
til 655 kroner - men måske kan du finde det billigere, hvis du bruger
et par minutter på at søge efter det.

Sejlerhilsen

Trine Søe
htto://www.sejlnet.dk

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 24-09-10 18:58

Hvad er det kemiske virkestof i Boracol Special ?

mvh
/Børge

Fra : HEME

Dato : 24-09-10 19:01

Prøv at se:
http://www.boracol.dk/siteDocs/Boracol%20special%20MSDS%20090602.pdf

mvh
Heme

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 25-09-10 14:25

citat:
kan forårsage uønskede langtidsvirkninger i vandmiljøet.

mvh

Fra : HKN

Dato : 25-09-10 15:07

?Men Børge, nu har Jan jo ikke tænkt sig at hælde det i vandet, men på
dækket

Mvh
Henrik

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 26-09-10 19:12

Og når det så regner dagen efter, farer han så rundt med klude og sikrer sig
at det ikke skylles i havnebassinet ???

Fra : HKN

Dato : 26-09-10 20:03

?He he.....naturligvis ikke - ligesom han heller ikke sejler rundt med en
pose om kølen, for at sikre sig at bundmalingen ikke forurener vores hav....

-H