Formeringskasser/varmebænk
Fra : Ukendt

Dato : 20-09-10 15:21

Tidligere har jeg overvintret mine chiliplanter inde i huset, men i år orker
jeg ikke diskussionen.

Hvis panterne skal overleve i drivhuset (der ikke er opvarmet), skal jeg
bruge en eller anden form for varmebænk. Findes der et produkt på markedet -
eventuelt noget, der også vil kunne anvendes til forspiring i de kolde
måneder?

Fra : cykelsmeden

Dato : 20-09-10 16:54

Den 20-09-2010 16:20, Vandtro 3140 skrev:
> [...]
> eventuelt noget, der også vil kunne anvendes til forspiring i de kolde

2 baller hø/halm gennemvædet(gerne med urinstoffer) og nedgravet til
under ~30 cm ??

finn

Fra : lom k

Dato : 20-09-10 19:55

cykelsmeden wrote:

> 2 baller hø/halm gennemvædet(gerne med urinstoffer) og nedgravet til
> under ~30 cm ??
>
> finn

kunst gødning kan også bruges.
så en gang en have udsendelse hvor de kunnemåle op til 40 grader i
sådan en balle. ved ca 5 grader uden for

Fra : cykelsmeden

Dato : 20-09-10 20:51

Den 20-09-2010 20:54, lom k skrev:
> kunst gødning kan også bruges.

ja, men hvorfor svine med forurening. Det er kun kvælstoffet som har
betydning i processen, resten siver bare ned til grundvandet.

men et lag læsket kalk inden i p..... ballen til, vil sætte processen
hurtigere igang. Imidlertid kan det være en fordel at den går
langsommere igang, hvis vi får en lang kold vinter

finn

Fra : Morten Strandgaard

Dato : 21-09-10 06:15

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i meddelelsen

> 2 baller hø/halm gennemvædet(gerne med urinstoffer) og nedgravet til
> under ~30 cm ??
>
> finn

Hej.

Jeg har lige læst op på det (jeg bruger det om foråret til at komme tiddligt
igang), der bruges til en halmballe, 150L vand, 200g NPK mere vand, 200g
kalkammonsalpeter, mere vand og 250g jordbrugskalk + mere vand. Til at
plante i kommes der 10 cm spagnum ovenpå når de er begynt at blive varme.

\\Morten

Fra : Leif Neland

Dato : 21-09-10 17:50

Den 20-09-2010 17:53, cykelsmeden skrev:

> 2 baller hø/halm gennemvædet(gerne med urinstoffer) og nedgravet til
> under ~30 cm ??

Tisser en sådan panter nok til det, og er et drivhus sikkert nok til at
de ikke slipper ud? Har du overhovedet tilladelse til at holde vilde dyr?