Skruer og lærketræ...
Fra : KLH

Dato : 19-09-10 20:42

Hej,

Jeg har købt en carport i lærketræ, men leverandøren har medsendt
galvaniserede søm og skruer. Jeg mener ellers at kunne læse diverse steder
at man skal bruge rustfrit. Men er det nu også¨helt rigtigt eller???? Og
hvad sker der ved at bruge galvaniserede søm / skruer?

Tak for hjælpen.

Mvh
Karsten

Fra : Klaus G.

Dato : 19-09-10 20:45

> [...]
> at man skal bruge rustfrit. Men er det nu også¨helt rigtigt eller???? Og
> hvad sker der ved at bruge galvaniserede søm / skruer?
Prøv at læse lidt her:
http://vot.teknologisk.dk/11471

--
Klaus G.

Fra : cykelsmeden

Dato : 20-09-10 09:12

Den 19-09-2010 21:42, KLH skrev:
> [...]
> at man skal bruge rustfrit. Men er det nu også¨helt rigtigt eller???? Og
> hvad sker der ved at bruge galvaniserede søm / skruer?

Det er udmærket HVIS der er tale om VARMgalvaniserede. Desværre er de
fleste idag Elektrogalvaniserede, og de holder ikke mere end et par år
udendørs. Under alle omstændigheder er du nok bedst stillet ved at købe
rigtige rustfri skruer som holder i mange år, og det er blevet til at
betale.

finn

Fra : KLH

Dato : 20-09-10 20:25

Hej,

Tak for jeres svar.

Mvh
Karsten

Fra : Essox

Dato : 21-09-10 09:48

Den 20-09-2010 21:25, KLH skrev:
> Hej,
>
> Tak for jeres svar.
>
> Mvh
> Karsten
>

> "KLH"<netbrug@get2net_ingenspam.dk> skrev i en meddelelse

Alm skruer og galv.søm, holder ikke længe pga. den syreholdige olie
lærkrketræ indeholder, og desuden laver de store sorte cirkler der hvor
de er skruet/slået i.
Brug derfor helst 4A skruer/søm som er rust og syrefaste skruer/søm.

Terassetømmeren.
Essox