Klikbare billeder
Fra : Brian B. C.

Dato : 21-09-10 16:38

Jeg skal lave en side, hvor der skal være klikbare områder på et
billede. Det ville jeg i "gamle dage" lave med f.eks:

<map name="hotspots">
<area shape=rect coords="38,64,138,94" href="firkant.htm" alt="">
</map>

Men nu tænker jeg, at måske skulle de klikbare områder laves som
selvstændige images og så i stedet positionere dem med absolutte
værdier i CSS.

Men hvad ville i gøre?

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-09-10 17:19

"Brian B. C." <brina@brinch.it> skrev :

>Men hvad ville i gøre?

Bruge imagemaps som du gjorde i gamle dage.

Absolut positionerede elementer bør undgås (efter min mening),
fordi de er ude af sidens normale flow og designet derfor let
skrider.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-09-10 21:57

Kerim Ellentoft skrev:

> Absolut positionerede elementer bør undgås
> (efter min mening), fordi de er ude af sidens
> normale flow og designet derfor let skrider.

Det kommer nu an på hvordan det er lavet.

Man kan sagtens have en <div> med

position:relative;

og inde i den en anden <div> med

position:absolute;

Her kan man så placere de billeder eller links der
skal anvendes til formålet.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk