Andet multimedie
bentjuul 3670
Protrætter i en bestemt størelse
Fra : Nyheder

Dato : 21-09-10 00:15

Hej NG

Jeg vil høre om der er nogen der kender et godt program der let kan
klippe et protræt ud af et billed og lave det i en bestemt størelse.

Vi skal bruge det på mit arbejde hvor vi i f.eks. Word laver et
dokument som skal bruges til ID kort til medarbejderne.

Her skal der være et billed der skal være ens størelse på alle kort..

Hilsen

Sten

Fra : emjeppesen

Dato : 21-09-10 10:12

Nyheder skrev:
> [...]
>dokument som skal bruges til ID kort til medarbejderne.
>
>Her skal der være et billed der skal være ens størelse på alle kort.

Når du ikke ved noget om det i forvejen, synes jeg du skal overveje at
få dem lavet ude i byen

F.eks. http://www.idkort.dk/

Hilsen emj

--

lamaguf.dk

Fra : Nyheder

Dato : 23-09-10 10:29

> F.eks.http://www.idkort.dk/

Hej

Det var ikke det jeg havde i tankerne. Vi skal selv lave dem og det er
bare lamineret papir.

Så hvis nogen kender et program hører jeg gerne.

Sten

Fra : Pico

Dato : 23-09-10 22:27

"Nyheder" <1plus1er2@ofir.dk> skrev i meddelelsen

> Hej
>
> Det var ikke det jeg havde i tankerne. Vi skal selv lave dem og det er
> bare lamineret papir.
>
> Så hvis nogen kender et program hører jeg gerne.

Jeg er lidt forvirret, skal du klippe det ud af f.eks. et stort
gruppebillede eller tages der billeder af hver enkelt og så skal de bare
skaleres til en bestemt størrelse ?
Lige meget om det er det ene eller det andet kan alle ordentlige
billedbehandlings programmer det, hent et eller andet gratis program og læs
manualen.
--
MVH
Pico

Fra : Marianne

Dato : 08-10-10 08:16

>Jeg vil høre om der er nogen der kender et godt program der let kan
klippe et protræt ud af et billed og lave det i en bestemt størelse.

Hvis jeg stod med en sådan opgave, ville jeg gøre følgende:

1. Tage et billede
2. Importere billedet til et billedprogram
3. Vælge et passende 'crop' af billedet - dette kan såmænd gøres i Paint
(Windows), hvor du i nederste højre hjørne kan se størrelsen på dit udsnit
4. Gemme det i et passende forma, fx .png - alternativt .jpg
5. Lave en tabel i Word og give rækkerne i tabellen en fast højde
6. Sætte billedet ind i tabellens celler
7. Tilføje resten af de informationer, I vil have på jeres kort
8. Udskriv

Prøv dig lidt frem også mht udskriftkvaliteten

Alternativt er der andre billedprogrammer, som kan meget mere end Paint.. Fx
PaintNet, som er freeware (du lyder som om du er en sparsommelig mand!).

mvh
Marianne

Fra : Nyheder

Dato : 15-10-10 04:58

On 8 Okt., 09:15, "Marianne" <mjan...@gmail.com> wrote:

> [...]
> PaintNet, som er freeware (du lyder som om du er en sparsommelig mand!).

Hej Marianne

Takker.

Jeg arbejder videre med dette.

Sten