NemID og Cear Type Tuning
Fra : Lars E. P.

Dato : 19-09-10 14:36

Da jeg fik NemID, kunne jeg ikke se teksten i den Java-boks hvor man
skal indtaste login. Efter en henvendelse til NemID fik jeg besked på
at opdatere Java samt nulstille IE. Ingen af delene hjalp.
Efter lidt eksperimenteren, fandt jeg ud af, at hvis jeg slog Clear
Type funktionen fra kunne jeg godt se teksten i Java-boksen (hvilket
jeg selvfølgelig har meddelt NemID).

Da jeg synes, at Clear Type er en udmærket funktion der gør teksten på
skærmen væsentlig behageligere at se på, har jeg prøvet at finde en
eller anden indstilling der kunne ændres så jeg kunne have Clear Type
slået til og samtidig se teksten i Java-boksen, men uden held.

Hvis der har en ide om hvordan man kan få NemID og Clear Type til at
virke sammen, hører jeg meget gerne om det.

Jeg bruger Windows XP Home, og kunne også godt tænke mig at vide om
andre XP-brugere har det samme problem eller om det kun er mig. Og
hvad med Vista og Windows 7?

Hilsen Lars

Fra : Kent Friis

Dato : 19-09-10 20:24

Den Sun, 19 Sep 2010 15:36:07 +0200 skrev Lars E P:

> [...]
> Efter lidt eksperimenteren, fandt jeg ud af, at hvis jeg slog Clear
> Type funktionen fra kunne jeg godt se teksten i Java-boksen (hvilket

OT: Hvordan slår du den fra? De steder hvor jeg har fundet ignoreres af
programmer som Visual Studio, og for mig ser ClearType ud lige som
en gammel CRT-skærm der er blevet flyttet lidt for tit og lidt for
voldsomt.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Lars E. P.

Dato : 20-09-10 12:43

19 Sep 2010 19:23:52 GMT, skrev Kent Friis <nospam@nospam.invalid> :

> [...]
>programmer som Visual Studio, og for mig ser ClearType ud lige som
>en gammel CRT-skærm der er blevet flyttet lidt for tit og lidt for

Det gør jeg i Kontrolpanelet hvor der ligger et program der hedder
'Clear Type Tuning'.

Hilsen Lars

Fra : Kent Friis

Dato : 20-09-10 16:16

Den Mon, 20 Sep 2010 13:43:22 +0200 skrev Lars E P:

> Det gør jeg i Kontrolpanelet hvor der ligger et program der hedder
> 'Clear Type Tuning'.

Den har jeg haft fat i, der var ikke en "off" indstilling. Man kunne kun
vælge mellem forskellige indstillinger, hvilken der så mindst sløret ud.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Jens Jensen

Dato : 19-09-10 21:27

Lars E. P. skrev den 19-09-2010 15:36:
> Hvis der har en ide om hvordan man kan få NemID og Clear Type til at
> virke sammen, hører jeg meget gerne om det.

Jeg vil foreslå, at du prøver Firefox. IE på XP har vist indbygget en
afart af Clear Type. Firefox bruger derimod Windows´ Clear Type, hvis
det er slået til.

Fra : Sune

Dato : 19-09-10 21:34

On Sun, 19 Sep 2010 22:26:31 +0200, Jens Jensen <a@a.invalid> wrote:

>Jeg vil foreslå, at du prøver Firefox. IE på XP har vist indbygget en
>afart af Clear Type.

ClearType kan slåes fra i Advanced Settings i IE.

Mvh
Sune

Fra : Lars E. P.

Dato : 20-09-10 12:48

Sun, 19 Sep 2010 22:33:48 +0200, skrev Sune <*2009jan@*tdcadsl*dk> :

>ClearType kan slåes fra i Advanced Settings i IE.
>
>Mvh
>Sune

Ja, men det virker kun i. forb. m. HTML-koder, ikke på en Java-boks.

Hilsen Lars

Fra : Jan Andersen

Dato : 20-09-10 16:53

Jeg synes dit problem er lidt underligt.
Bruger selv W7 med ClearType aktiveret og IE 8.0.
Har en ældre laptop med XP og IE 8.0 begge PC'er har nyeste Java.
Har prøvet at slå ClearType Tuning fra/til både i Kontrolpanel og i IE på
XP-PC'en og i.ø. sammenlignet med W7.
Resutatet er, at jeg overhovedet ikke kan se nogen forskel på NemId Log In
vinduet ligegyldigt hvad jeg gør eller hvilken PC jeg bruger.
Det ser fornuftigt ud i alle tilfælde, men det er rigtigt at skriften er
lidt tynd og boksen burde også efter min mening være større
Så hos mig har ClearType ingen indflydelse på Java boksen.
Også med Firefox ser det ens ud.

Mvh

Jan

Fra : Jan Bruun Andersen

Dato : 20-09-10 20:59

Fra : Jan Bruun Andersen

Dato : 20-09-10 21:14

Fra : Ole C

Dato : 20-09-10 21:18

Jan Bruun Andersen skrev blandt andet:

> [...]
> er lidt tynd og boksen burde også efter min mening være større
> Så hos mig har ClearType ingen indflydelse på Java boksen. Også med

Det har du nu fortalt fire gange.....

--
vh
Ole C

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-09-10 21:23

On Mon, 20 Sep 2010 22:14:00 +0200, Jan wrote:

> Jeg synes dit problem er lidt underligt.
[...]

Nu har du postet ca. den samme besked 4 gange:

* http://groups.google.com/group/dk.edb.sikkerhed/msg/deae9d0dbc48e418
* http://groups.google.com/group/dk.edb.sikkerhed/msg/fce3b1e178ae7973
* http://groups.google.com/group/dk.edb.sikkerhed/msg/3717b2845513f584
* http://groups.google.com/group/dk.edb.sikkerhed/msg/394a7e90efd16cb4

Du bliver snart nød til at give pladespilleren et spark, så den kommer
ud af rillen!

Mvh.

Adam

--
"It's my chainsaw Adam Sjøgren
Division is mine" asjo@koldfront.dk

Fra : Lars E. P.

Dato : 21-09-10 09:29

Sun, 19 Sep 2010 15:36:07 +0200, skrev Lars E. P.
<usenet@SLETkal2000.dk> :

> [...]
>
>Jeg bruger Windows XP Home, og kunne også godt tænke mig at vide om
>andre XP-brugere har det samme problem eller om det kun er mig. Og

Lidt mere mystik.

Hvis jeg laver en zoom i IE til 150 % kommer teksten også frem!

Så det bliver nok den nemmeste midlertidige løsning.

Hilsen Lars

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 21-09-10 17:49

On Tue, 21 Sep 2010 11:29:31 +0200, Jan wrote:

> Kan godt forstå du er træt af at se det samme indlæg 4 gange, Adam,
> men jeg har p.t. det problem at jeg ikke kan se mine egne indlæg i
> dk.edb.sikkerhed/news.sunsite.dk med Windows Live Mail.

[...]

> Hvis du kan hjælpe mig, er du velkommen.

Det kan du tro, jeg vil foreslår at du:

a) bruger dk.test til at teste i, i stedet for dk.edb.sikkerhed, og
b) skifter din defekte newsreader ud med noget der virker.

Mvh.

Adam