Printserver vil ikke være med
Fra : Erik Olsen

Dato : 19-09-10 12:47

Jeg har en Edimax PS-3207U printserver som pludselig ikke vil være med
mere.

Vores hjemmenetværk er bygget op således:
En Zyxel router er tilsluttet kabelmodem mod kabeltv-netværket
til routeren er tilsluttet en pc og en Edimax switch
til switchen er tilsluttet to pc og printserveren
til printserveren er tilsluttet en hp printer via USB

Jeg fik i går en fejl på netværket og kunne ikke komme på internet. Jeg
er vant til mindre udfald på kabeltv-nettet så jeg genstartede bare
kabelmodemet.

Men denne situation var anderledes, for lysdioden på routeren for
tilslutning fra switchen lyste ikke. Jeg undersøgte switchen, den stod
og blinkede med alle lysdioder, altså en eller fejl som forhindrede den
i at forbinde. Jeg må hellere nævne at der er ikke sket noget som kunne
have beskadiget et kabel.

Jeg prøvede så at lukke de to pc der var tændt, afbryde for netværkets
dele og genstarte det hele fra kabelmodemet af. Kabelmodemet, routeren
og switchen startede op og connectede, men så snart jeg genstartede
printserveren begyndte alle lysdioder på switchen at blinke.

Lige i øjeblikket kører netværket så uden printserver og printer, men
jeg vil jo gerne have dem med. Er det normalt at sådan en printserver
pludselig kan stå af? Og er den stået af, eller er der noget jeg kan
gøre ved den? Den er godt to år gammel.

Hvis jeg skal købe en ny printserver med blot en USB-port til den
eksisterende hp-printer, hvilken printserver kan så anbefales?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen