En herlig frokostret til 2 pers.
Fra : Aksel

Dato : 18-09-10 14:32

1kg muslinger renses
40 g smør lunes i en ret stor gryde
Til sættes finthakket: 2 løg, 2 fed hvidløg, 1 habanero m. kerner og der
svitses.
1 flaske tør hvidvin hældes i, og når det hele koger, hældes muslingerne, en
god tskf salt samt lidt porre - top/eller flækket - i og det hele koger
svagt i 10 minutter.
For pokker så godt det smager - både muslinger og ikke mindst "suppen".
Måske et par flutes dertil.
Mvh
Aksel

Fra : smiley

Dato : 18-09-10 15:26

On 18-09-2010 15:32, Aksel wrote:
> [...]
> svagt i 10 minutter.
> For pokker så godt det smager - både muslinger og ikke mindst "suppen".

ja det lyder godt. -max-

Fra : Jorstein Jakobi

Dato : 18-09-10 21:00

"Aksel" <Aksel@hotmail.com> wrote in message
newsydnY21aJLLIQnRnZ2dnUVZ8t6dnZ2d@giganews.com...
> Til sættes finthakket: 2 løg, 2 fed hvidløg, 1 habanero m. kerner og der
> svitses.

Er det ikke en ret voldsom mængde chili til den fine muslingsmag?

Fra : Aksel

Dato : 19-09-10 09:03

"Jorstein Jakobi" <jorstein@jakobi.invalid> skrev i en meddelelse

> Er det ikke en ret voldsom mængde chili til den fine muslingsmag?

Det vil mange utvivlsomt mene.
Jeg synes, at ingredienserne giver en fint balanceret - og kraftfuld -
smagsoplevelse.
Mvh
Aksel

Fra : søren brix

Dato : 19-09-10 15:26

det lyder rigtigt lækkert.. bortset fra muslingerne.. kan den ikke laves
med andet ??

mvh

Søren

Fra : Fred Thiesen

Dato : 19-09-10 17:15

On 19.09.2010 16:25, søren brix wrote:

> det lyder rigtigt lækkert.. bortset fra muslingerne.. kan den ikke laves
> med andet ??
>
> mvh
>
> Søren

Jeg turde godt ved anledning prøve med f.es. laksefilet i terninger.

mvh

FredT

Fra : Aksel

Dato : 19-09-10 20:02

"Fred Thiesen" <Fred-thi@online.no> skrev i en meddelelse
> [...]

Nej for pokker Søren! I denne ret er der intet, der kan erstatte de
saltvandsfriske, havduftende muslinger. Det skal ikke være nogle, der
lugter af fiskemandens karklud.
Jeg forstår, at du ikke er til specielle retter som muslinger. Det er en
skam. Du skulle prøve denne ret - og blive overrasket!

Mvh
Aksel