FTP - Ubuntu/Gnome - Firefox eller Nautilu~
Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-09-10 09:15

Jeg har en NAS med en ekstern harddisk tilsluttet. Jeg bruger FTP til at
hente/gemme filer på den, og jeg har oprettet et bogmærke der peger på
disken.

Dvs. i ~/.gtk-bookmarks er der en linie der hedder
"ftp://Thomas@192.168.1.10/ usbdims".

Normalt er det sådan, at hvis jeg på panelet vælger Steder -> usbdims, så
startes Nautilus op - og det er også hvad jeg ønsker.

Men jeg har et par gange været ude for, efter at have opgraderet eller af-
installeret et eller andet, at så startes Firefox op i stedet.

Hvis jeg klikker på bogmærket i Nautilus, så åbnes der stadig for adgang
til disken via FTP (i Nautilus), men hvis jeg vælger Panel -> Steder ->
usbdims, så åbnes Firefox.

Okay, så mit spørgsmål er; hvordan får jeg Ubuntu/Gnome til at bruge
Nautilus i stedet for Firefox, når jeg klikker på Panel -> Steder ->
usbdims?

På forhånd tak...

--
Thomas Jensen

Fra : Chresten.

Dato : 18-09-10 15:04

Thomas Jensen wrote:
> Dvs. i ~/.gtk-bookmarks er der en linie der hedder
> "ftp://Thomas@192.168.1.10/ usbdims".
Har du prøvet at skrive NAUTILUS forant din FTP forbindelse, i din
gtk-bookmars fil...

Fra : Thomas Jensen

Dato : 19-09-10 06:57

On Sat, 18 Sep 2010 16:04:25 +0200, Chresten. wrote:

> Har du prøvet at skrive NAUTILUS forant din FTP forbindelse, i din
> gtk-bookmars fil...

Nej, det kan man ikke. Men jeg har lige fundet svaret - Gnome bruger
tilsyneladende stadig gconf (jeg troede ellers den var afskaffet i
Ubuntu), og under desktop->gnome->uri-handlers->ftp kan man firefox til
nautilus.

--
Thomas Jensen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 19-09-10 16:19

On Sun, 19 Sep 2010 10:58:47 +0200, Chresten. wrote:

> En anden metode kunne være at oprette en GENVEJ på skrive bordet:: Høje
> klik, på ikon fri baggrund, og opret genvej, og indsæt NAUTILUS FTP-URL
> i kommando tagen. Dette er mest mønte på andre med tilsvarende problem.

Jep, den løsning fungerer også.

--
Thomas Jensen, Horsens