Andet multimedie
bentjuul 3670
Animation
Fra : Frede

Dato : 17-09-10 11:11

Hej

Ved ikke om det er den rette gruppe.

Jeg har på en side fundet en animation, som jeg gerne vil have ind ind
i feks. Power Point.

http://www.walter-fendt.de/ph14d/generator.htm

Kan det lade sig gører, og hvis ja hordan så?

Frede Madsen

Fra : Max

Dato : 17-09-10 20:29

Hej Frede

> Kan det lade sig gører, og hvis ja hordan så?

Jeg ved ikke om PP kan køre Java filer, men ellers ville
det jo være en mulighed at tage nogle snapshots af
skærmbilledet og lave en animeret GIF ud af det.

Max

Fra : Frede

Dato : 18-09-10 01:28

On 17 Sep., 21:29, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> [...]
> det jo være en mulighed at tage nogle snapshots af
> skærmbilledet og lave en animeret GIF ud af det.

Det må såmen også gerne være i et andet program end PP, bare man ikke
skal være tilsluttet nettet for at køre det.

Jeg ved bare ikke hvordan jeg får taget en kopi af filen fra siden.

Frede

Fra : emjeppesen

Dato : 18-09-10 11:58

Frede skrev:

>Jeg ved bare ikke hvordan jeg får taget en kopi af filen fra siden.

Hvis du har win 7, kan du bruge klippeværktøjet.
Jeg går ud fra, at det kun er figuren, du ønsker billeder af.

Det er desværre ikke bare en animation, som kan downloades.
Det er JAVA og en javaapplet, der danner grundlaget.

Vil du vis den i PP, må du selv tage en række skærmdumps og selv lave
en animation.

Hilsen emj

--

lamaguf.dk

Fra : John V.

Dato : 20-09-10 07:25

Den 18-09-2010 12:58, emjeppesen skrev:

> [...]
> Det er JAVA og en javaapplet, der danner grundlaget.
>
> Vil du vis den i PP, må du selv tage en række skærmdumps og selv lave

Jo det er lige til at downloade, endda helt gratis.
De nødvendige HTML-filer for at animationen virker medfølger også.
Man kan downloade i flere sprog, fra siden
http://www.walter-fendt.de/download/ph14dl.htm.

Index.htm indeholder menuen, som du så kan tilrette, eller du kan åbne
de enkelte filer selv.

For senere at køre de forskellige applets skal man bare åbne den
medfølgende fil, alt efter hvilken funktion man ønsker sig.
Vil man ændre teksten er det en HTML-editor man skal bruge!

Efter download unzip til ønsket arbejdsmappe derefter åben
/ph14/generator.htm eller hvilken fil man nu måtte ønske sig, og det
virker med det samme.
De enkelte *.htm filer kan redigeres efter ønske.
Om der findes et præsentationsprogram der kan bruge dem direkte ved jeg
ikke, men stort set det samme kan laves i html.
Skulle jeg lede efter et program, ville jeg nok kikke efter openoffice
impress, måske det kan dette - måske ikke, jeg bruger kun tekst,
database og regneark i openoffice.

--
Ved Venlig Hilsen
Malermester

Fra : Max

Dato : 18-09-10 17:24

Hej Frede

> Jeg ved bare ikke hvordan jeg får taget en kopi af filen fra siden.

Prøv at sende mig en mail. Fjern invalid i adressen.

Max