Siemens Gigaset + Plantronics headset
Fra : Martin Ploug

Dato : 16-09-10 16:24

Hej

Udfordringen er at gøre det muligt at kalde op, besvare
og kommunikere vha. et trådløst Plantronics headset via
en Siemens Gigaset telefon.
En kollega og jeg er kommet frem til, at man ligesom kan
viderestille til headsettet, men man kan ikke høre noget
i headsettet. Talen går dog fint igennem til den der er
kaldt op til.

Modellerne ligner umiddelbart nedenstående, men jeg er
ikke 100% sikker på, at det præcist er disse modeller.

Burde det ikke kunne lade sig gøre eller?
Er der en indstilling vi overser?

Venlig hilsen
Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 16-09-10 16:26

Den 16-09-2010 17:24, Martin Ploug skrev:
> [...]
> ikke 100% sikker på, at det præcist er disse modeller.
>
> Burde det ikke kunne lade sig gøre eller?

Og så må jeg lige have tilføjet adresserne til hhv. telefon '
og headset :

Telefon: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=388896
Headset: http://www.electromaster.co.uk/Product/CS60+USB

Fra : Leo Havmøller

Dato : 18-09-10 06:58

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ikke 100% sikker på, at det præcist er disse modeller.
>
> Burde det ikke kunne lade sig gøre eller?

Det vil kun virke hvis det explicit står på kassen til Siemens at den kan
bruges sammen med et plantronics headset og omvendt (og det står der så
ikke).
Plantronics DECT headset er kun beregnet til brug med den tilhørende base
eller evt. med andre platronics baser.

> Er der en indstilling vi overser?

Nej.

Leo Havmøll

Fra : Martin Ploug

Dato : 18-09-10 10:37

Den 18-09-2010 07:58, Leo Havmøller skrev:
> [...]
> Plantronics DECT headset er kun beregnet til brug med den tilhørende
> base eller evt. med andre platronics baser.

Hej Leo

Tak for dine kommentarer.
Ja, heraf kan man vel lære, at man skal sørge for at købe
ting, som med sikkerhed passer sammen.

Fra : Chano Andersen

Dato : 20-09-10 22:36

> [...]
> Plantronics DECT headset er kun beregnet til brug med den tilhørende
> base eller evt. med andre platronics baser.

Nu ved jeg ikke lige med plantronics specifikt, men hvis både base og
headset understøtter GAP, så burde det fungere.. Dog med begrænset
funktionalitet. (Man vil med sikkerhed kunne besvare et opkald. Og hvis
det understøtter det, foretage opkald, men andet er tvivlsomt)

- Chano Andersen

Fra : Leo Havmøller

Dato : 21-09-10 06:47

> Nu ved jeg ikke lige med plantronics specifikt
Det gør jeg

Headsets er med i Cat-Iq 2.x og 3.x standarderne, så det bliver nemmere når
produkter der overholder disse standarder bliver almindelige på hylderne.

Leo Havmøller.

Fra : Martin Ploug

Dato : 23-09-10 16:11

Den 21-09-2010 07:46, Leo Havmøller skrev:
> [...]
>
> Headsets er med i Cat-Iq 2.x og 3.x standarderne, så det bliver nemmere
> når produkter der overholder disse standarder bliver almindelige på

Hej

Tak for jeres kommentarer.
Jeg prøver at finde ud af noget.

Hilsen Martin