CM93 kort og OpenCPH
Fra : blueocean

Dato : 16-09-10 06:44

Hej

Jeg har leget med Opencph softwaren og brugt CM93 kortne fra Maxsea,
det virker fortrinligt, men jeg er lidt ked over at der mangler en del
detaljer i forhold til maxsea´s måde at vise dem på, er der nogen af
jer andre der har samme oplevelse, jeg har under vektorkort i tools
menu sat til at vis alt der kan vises.

Gert

Fra : HEME

Dato : 16-09-10 16:06

Det er også min erfaring at udseendet er anderledes af CM93/2 kortene i
o-cpn end i Maxsea. Du har mulighed for at ændre på detaljeringsgraden i
o-cpn under vector kort og cm93 detaljer. Endelig betyder valget af
lavvande, sikkerhedsdybde og stor dybde noget for farverangivelserne og især
dybdekurverne. Jeg synes ikke at o-cpn har helt styr på kortfarverne endnu,
men jeg ved at de arbejder på flere fronter med programmet, så jeg følger
spændt med på sidelinien.
mvh
HEME

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 16-09-10 17:50

jeg har problemer med at læse cm93 kortene på min windows 7 pc med Max-sea,
mine bsb kort kører fint.

erfaringer?

mvh
/Børge

Fra : HEME

Dato : 16-09-10 20:46

1) Det er ikke pænt at nuppe andres tråd, lav din egen
2) Alt for lidt information: Hvilken version af Maxsea? Hvilke CM93 kort
(version 2/3)? Har du en gyldig licens til hhv. Maxsea og kortene?
3) Hvori består problemerne?
4) Hvor kører dine bsb kort hen?

mvh
HEME

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 18-09-10 14:59

Hvem er den HEME?

Hvorfor er du så 100% negativ og anonym?

mvh
/Børge

Fra : HEME

Dato : 18-09-10 20:48

Huha en farlig fyr kan du tro

Anonym, ja lidt måske fordi alle disse fora udnyttes til lidt af hvert. Og
når du spørger skyldes det vel at jeg synes et er ufint at du seriøst
afsporer et indlæg vedr Open CPN. Du kunne i det mindste oprette en egen
tråd til dit spørgsmål og da du tidligere har oplyst at være både
veluddannet og en meget erfaren herre, så¨undrer det mig yderligere at dine
spørgsmål er så vage og umulige at svare på når du ikke beskriver fejlen
bedre.

By the way, hvem er den der "Børge Wedel Müller"?

Hvis du vil sende mig en personlig email kan du gøre det på denne
"4spam(at)mail-online dot dk"

Fra : blueocean

Dato : 17-09-10 01:30

On 16 Sep., 18:49, "Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk>
wrote:
> jeg har problemer med at læse cm93 kortene på min windows 7 pc med Max-sea,
> [...]

Hej

Ok, så er jeg ikke ene på banen med dette problem, men jeg har ikke
noget problem med at køre det på Windows 7, jeg køre det enda på en 64
bit version, og ej heller på alm. 32 bit har jeg haft nogen problemer.
Ok, så vil jeg afvente og se hvd ders anstrengelser komme med.
Jeg ved godt at man kan ændre i detalje graden i visning under vektor
i setup, men syntes ikke det giver nok.

Gert

Fra : blueocean

Dato : 17-09-10 01:31

On 16 Sep., 21:46, "HEME" <n...@email.com> wrote:
> [...]
> 2) Alt for lidt information: Hvilken version af Maxsea? Hvilke CM93 kort
> (version 2/3)? Har du en gyldig licens til hhv. Maxsea og kortene?

Hva f..... har du gang i mand, det er almindeligt talking det her.

Fra : HEME

Dato : 17-09-10 15:41

Hej Gert

Jeg ved ikke om den var til mig, men overskriften på tråden er CM93 kort og
OpenCPN og ikke windows 7 og maxsea, det er emnet og ikke "almindelig
talking".

Fra : oem

Dato : 17-09-10 07:56

Jeg foreslår at du dokumenterer forskellene i et par billeder fra hhv
Maxsea og Ocpn, og så evt. smider dem her og /eller på
cruisersforum.com via www.opencpn.org. Det skal dokumenteres sammen
med opsætningen på 'Værktøjer', 'Vektor kort'. Jeg har selv nogle CM93-
kort til aftestningsformål fundet på et gadehjørne på nettet. Disse
vises fint og sammenlignes fornemt med KMS, - med den sædvanlige
kommentar om at KMS' kort har flere detaljer. Forskellen er ikke
afgørende, efter min mening, - set i forhold til fordelene ved
vektorkort i øvrigt.

Jeg synes ikke at opencpn's forum domineres af rapporter om fejl vedr.
CM93 kort i øvrigt..

Med hensyn til farver var der, - som 'HEME' måske skriver, nogle
tiltag i gang på Opencpn til selv at kunne definere hvilke farver man
ønskede. Så principielt kan man selv definere andre farver, men det er
for nørder endnu (så det har jeg ikke afprøvet).

/Ole