Opvaskemaskine - programkoner
Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 16-09-10 12:02

Vi har arvet en opvaskemaskine uden brugermanual. Vi kan godt finde
ud af at få den til at vaske op, men der er et par knapper hvis
ikoner vi ikke forstår/kender.
Jeg har søgt på nettet efter oplysninger om den slags, men ikke
fundet noget. Er der nogen der kender et sted, eller kan oplyse om
gode søgeord?

Lisbet

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-09-10 05:18

On 16 Sep., 13:01, "Lisbet Overvad Laursen" <lisbet...@gmail.com>
wrote:
> [...]
> Jeg har søgt på nettet efter oplysninger om den slags, men ikke
> fundet noget. Er der nogen der kender et sted, eller kan oplyse om

Har du ikke mulighed for at beskrive dem eller lægge et billede et
eller andet sted ?

--
Christian

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 16-09-10 12:34

Lisbet Overvad Laursen wrote:
> Vi har arvet en opvaskemaskine uden brugermanual.

Jeg var en anelse for hurtig på aftrækkeren, for kort efter
afsendelsen af mit spørgsmål her fandt jeg ud af at kigge i en
brugervejledning (fundet på producentens hjemmeside) til en anden
model end den vi har, og fandt ikonerne der.

Lisbet

Fra : Erik Olsen

Dato : 16-09-10 12:59

> [...]
> brugervejledning (fundet på producentens hjemmeside) til en anden
> model end den vi har, og fandt ikonerne der.

En anden gang er det også en god ting at angive maskinens fabrikat og
modelbetegnelse.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 16-09-10 13:04

Erik Olsen wrote:
> En anden gang er det også en god ting at angive maskinens
> fabrikat og modelbetegnelse.

Det har du ret i, men jeg var også interesseret i at vide om der
findes en generel oversigt over programikoner og andre (f.eks. på
mærkaterne i tøj).

Lisbet

Fra : Erik Olsen

Dato : 16-09-10 13:10

Lisbet Overvad Laursen wrote:

> Det har du ret i, men jeg var også interesseret i at vide om der
> findes en generel oversigt over programikoner og andre (f.eks. på
> mærkaterne i tøj).

Til en opvaskemaskine?

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 16-09-10 13:13

Erik Olsen wrote:

> Til en opvaskemaskine?

Opvaskemaskinen var det primære, og jeg nævnte ikke min sekundære
interesse. Beklager hvis jeg har forstyrret.

Lisbet

Fra : Erik Olsen

Dato : 16-09-10 13:17

Lisbet Overvad Laursen wrote:

> Beklager hvis jeg har forstyrret.

Snarere forvirret.

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 16-09-10 19:19

Erik Olsen wrote:

> Snarere forvirret.

Forvirrelse = forstyrrelse, vil jeg tro. Jeg kan godt se at min
forespørgsel var forvirrende.
Lisbet

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-09-10 20:26

> Det har du ret i, men jeg var også interesseret i at vide om der findes en
> generel oversigt over programikoner og andre (f.eks. på mærkaterne i tøj).

Nej, desværre ikke. Hvis man ikke er "intuitiv" begavet, kan det være noget
af en udfordring at finde ud af hvad et symbol betyder.

Mvh Maria

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 16-09-10 20:42

Maria Frederiksen wrote:

> Nej, desværre ikke. Hvis man ikke er "intuitiv" begavet, kan
> det være noget af en udfordring at finde ud af hvad et symbol
> betyder.

Tja, det jeg især faldt i staver over var et symbol/ikon der viste
sig at betyde "Hygiejne - til meget snavset - med antibakteriel
virkning". Det var ikke lige til at tyde. Ellers kender jeg vist de
fleste. Jeg synes dog at jeg et eller andet sted en gang har set en
side med forklaring til symboler/ikoner.
Lisbet

Fra : Jens Petersen

Dato : 16-09-10 21:24

http://www.apparelsearch.com/care_label_symbols.htm
--
OV1A Jens

Remember, If you're not in bed by 22:30..... go home!

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 16-09-10 21:34

Jens Petersen wrote:

> http://www.apparelsearch.com/care_label_symbols.htm

Mange tak!

Lisbet

Fra : cykelsmeden

Dato : 17-09-10 08:57

Den 16-09-2010 22:34, Lisbet Overvad Laursen skrev:

> Mange tak!

undskyld, men skulle subj. ikke snarere have været om [op]vaskekoner?

finn