Centerfinder
Fra : Max

Dato : 15-09-10 23:39

Hej

Har nogen set sådan en dims her i en DK forretning ?

http://www.sandcastle.dk/artikler/centerfinder.jpg

Max

Fra : Armand

Dato : 16-09-10 00:19

Den 16-09-2010 00:39, Max skrev:
> Hej
>
> Har nogen set sådan en dims her i en DK forretning ?
>
> http://www.sandcastle.dk/artikler/centerfinder.jpg

Smart teknofikumdikist dims.
Det ser ud til at man efterfølgende skal fixere skruestikken og skifte
til bor!?

Som smed har jeg ofte haft adgang til en toppunkts-kørner der er
placeret på samme måde i en vinkel, dog med libelle til at balancere efter:
http://static.zoovy.com/img/gssstore/W400-H397-Bffffff/C/con3001879.jpg
De er lidt pebrede og sikkert over dit budget for slige gadgets :-/

En ganske simpel måde at finde toppunktet (ikke centret!) på rundstokke
som vist, er at lægge to ens ved siden af hinanden i skruestikken (vær
sikker på at begge ligger an mod bunden) hvorefter man skraber
forsigtigt hen over oversiden med et langt blad fra en hobby-kniv -
Begge skrabe-linier vil ligge på rundstokkenes toppunkter og er lige til
at bore i!

Tricket er specielt godt når man står med et (par) rør der skal have
parallelt liggende huller i hver ende: Lægges på et fladt underlag og
får en svejse-klat i hver ende og skrabes/files så hvor der er brug for
kørnerprikker og skilles først efter boring!

--
Armand.

Fra : Max

Dato : 16-09-10 08:56

Hej Armand

> Smart teknofikumdikist dims.

Ja, jeg har mødt mange hjælpemidler til
den slags gennem årene, og lært mange
tricks også, men den dims syntes jeg bare
lige var enkel og smart.

Kan købes i US for ca. 5$, men forsendelses-
omkostningerne er jo store.

--
Mvh Max

Fra : Erik Olsen

Dato : 16-09-10 09:13

Max wrote:

> Kan købes i US for ca. 5$, men forsendelses-
> omkostningerne er jo store.

Det kommer an på forsendelsesformen. Som 'first-class mail
international' er priserne beherskede, men du kan komme til at vente
lidt på varen.

http://www.usps.com/prices/welcome.htm?from=business&page=prices

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Max

Dato : 16-09-10 11:30

Hej Erik

> Det kommer an på forsendelsesformen. Som 'first-class mail
> international' er priserne beherskede, men du kan komme til at vente
> lidt på varen.

Ja, det er jeg klar over. Og det kræver jo også lige at man
finder en forhandler over there der gider have besværet
med at finde en billig forsendelse.

Mon man kan finde den på eBay, forhandlerne der
plejer jo at være gode til det med forsendelse.

Vil nogen være med ?

Max

Fra : frank

Dato : 16-09-10 20:06

Hej Max.

Fandt den her på E-bay:
http://cgi.ebay.com/Quick-Center-Finder-/350389337750?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5194d4fe96#shId

Forsendelsesomkostninger vises ikke, men der står at de sender "world wide".

Venlig hilsen, Frank.

Fra : Max

Dato : 16-09-10 23:05

Hej frank

> Forsendelsesomkostninger vises ikke, men der står at de sender "world
> wide".

Jeps, der er flere af dem på eBay, men nu har jeg fundet
den hos en tysk forhandler til en rimelig pris.

http://www.gw-werkzeuge.de/mess20.htm

Max

Fra : Max

Dato : 17-09-10 13:25

Hej

> Jeps, der er flere af dem på eBay, men nu har jeg fundet
> den hos en tysk forhandler til en rimelig pris.

Og så endte det med at jeg købte den via eBay i UK,
49,- kr incl. porto.

Max

Fra : Max

Dato : 26-09-10 08:37