Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nyt fra Nikon
Fra : Mogens Hansen

Dato : 15-09-10 05:48

Fra : Robert Piil

Dato : 15-09-10 06:13

Den 15-09-2010 06:47, Mogens Hansen skrev:
> [...]
> Se bl.a.
> http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-10055-10922
> http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-10055-10921
> http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-10055-10920
> http://www.dpreview.com/news/1009/10091511nikon35mm.asp
> http://www.dpreview.com/news/1009/10091510nikon200mm.asp
> http://www.dpreview.com/news/1009/10091509sb700.asp
> http://www.dpreview.com/news/1009/10091515nikond7000.asp
>
> Så har Nikon en ny og komplet serie med lysstærke objektiver med de
> klassiske brændvidder 24mm, 35mm og 85mm - ikke dårligt.

Nej, og så hæver D7000 i hvert fald mine forventninger til en
D300s-afløser noget, hvis der skal være en tydelig forskel. Udover
forventlige fremskridt i en ny generation, har det vejrforseglet
magnesiumhus med to SD-kort slots.

--
Robert Piil

Fra : smiley

Dato : 15-09-10 08:16

On 15-09-2010 07:12, Robert Piil wrote:

> [...]
> D300s-afløser noget, hvis der skal være en tydelig forskel. Udover
> forventlige fremskridt i en ny generation, har det vejrforseglet

Jeg er sku stadig skuffet -
Sensor stabilisering, sammen med de lys stærke
wide objektiver - så sku i ikke høre mere fra
mig. Ku man forestille sig en D300 afløser med
samme spec som D7000, men med indbygget stabilisering,
uhmm - ja så ville jeg nok stadig vente på en FF med
sensor stabilisering, men det er den feature der står
øverst på min liste. Og mon ikke tiden er ved at være
inde til at afskaffe prisme søgeren og spejlet? Jeg
har stadig det forfærdlige minde om et Ugle par, der
flygtede fra reden, da mit Canon 1d2 bragede løs i en
fredfyldt dal i det vestlige Tamil Nadu. Og igen
forleden da jeg diskret forsøgte at knipse til et
foredrag, argh.. -max-

Fra : Robert Piil

Dato : 15-09-10 09:07

Den 15-09-2010 09:15, smiley skrev:

> [...]
> fredfyldt dal i det vestlige Tamil Nadu. Og igen
> forleden da jeg diskret forsøgte at knipse til et

Jeg var lige ved at nævne at du sikkert stadig ville savne
sensorstabilisering - ingen overraskelser der Selv har jeg ejer jeg
end ikke et stabiliseret objektiv, så jeg aner ikke hvad jeg går glip af.

Det hævdes at D700x vil blive præsenteret på mandag. Personligt håber
jeg bare på den bliver billig, så en masse nuværende D700-ejere vælger
at opgradere. Desværre ser de fleste ud til at være så glade for deres
D700 at brugtmarkedet er meget begrænset.

Mht. spejlløse prohuse tror jeg vi er et par generationer fra at det
bliver en realitet. Mon ikke det starter med en parralel mid-level serie
af huse på et tidspunkt.

--
Robert Piil

Fra : smiley

Dato : 15-09-10 15:54

On 15-09-2010 10:07, Robert Piil wrote:

> Jeg var lige ved at nævne at du sikkert stadig ville savne
> sensorstabilisering - ingen overraskelser der Selv har jeg ejer jeg
> end ikke et stabiliseret objektiv, så jeg aner ikke hvad jeg går glip af.

Jeg har heller ingen stabiliserede objektiver tilbage...
Men kigger du nederst på siden her får du måske et
indtryk af hvor langt du kan trække den:
http://dpreview.com/lensreviews/sigma_70-200_2p8_os_c16/page5.asp

> [...]
> at opgradere. Desværre ser de fleste ud til at være så glade for deres
> D700 at brugtmarkedet er meget begrænset.

Høhø - mange opgraderer, som kvinder køber sko,
de skal bare ha dem uanset prisen.

> Mht. spejlløse prohuse tror jeg vi er et par generationer fra at det
> bliver en realitet. Mon ikke det starter med en parralel mid-level serie
> af huse på et tidspunkt.

Ja det har du måske ret i.
-max-

Fra : Ole Larsen

Dato : 15-09-10 16:14

Robert Piil skrev:

> Jeg var lige ved at nævne at du sikkert stadig ville savne
> sensorstabilisering - ingen overraskelser der Selv har jeg ejer jeg
> end ikke et stabiliseret objektiv, så jeg aner ikke hvad jeg går glip af.

2-3 stop må være realistisk

> Mht. spejlløse prohuse tror jeg vi er et par generationer fra at det
> bliver en realitet. Mon ikke det starter med en parralel mid-level serie
> af huse på et tidspunkt.

Puha - Panasonic og Olympus og også Sony har vist at det er vejen, især
Sonys STL A55, se dpreview og Luminous Landscape. Jeg tror ikke der er
nogen vej uden om - der er snart en menneskealder siden det blev
dokumenteret hvor meget et spejlsmæk gør og godt nok har man formået
at dæmpe det siden, men....jeg tror det er vejen, enten uden eller med
delvist transparent, ubevægeligt.

Fra : Robert Piil

Dato : 15-09-10 17:20

Den 15-09-2010 17:14, Ole Larsen skrev:
> 2-3 stop må være realistisk

Ja, jeg tænkte mere på hvad det ville betyde i praksis for den slags
billeder jeg tager. Det er jo langt fra alle billeder det vil gøre noget
godt for.

> [...]
> dokumenteret hvor meget et spejlsmæk gør og godt nok har man formået
> at dæmpe det siden, men....jeg tror det er vejen, enten uden eller med

Jeg har godt kigget på A55, og er enig i at det er meget interessant.
JEg tror dog at fotografer er så vanebundne at der kommer til at gå en
rum tid med at overbevise dem om de kan undvære spejlet.

A55's konstruktion har jo også en pris - den koster lys.

--
Robert Piil