Kan man kalde C-funktioner fra et C#.NET p~
Fra : Henrik

Dato : 16-09-10 20:31

Jeg vil gerne vide om man kan teste C-funktioner i C#.NET ?

Jeg har eksempelvis to filer:

minckode.c
minckode.h

Jeg opretter en solution i Visual Studio med to projekter.

Det ene projekt er et projekt som indeholder de to ovenstående filer.

Det andet projekt er et C#.Net projekt som på en eller anden måde skal teste
de funktioner som jeg har defineret i minckode.c

Jeg vil bruge MBUnit til at row-teste mine C-funktioner.

Ved ikke om det er helt ude i skoven!??!

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 16-09-10 23:55

On 16-09-2010 15:31, Henrik wrote:
> [...]
>
> Jeg vil bruge MBUnit til at row-teste mine C-funktioner.
>
> Ved ikke om det er helt ude i skoven!??!

..NET kan kalde funktioner i Win32 DLL'er via P/Invoke DllImport.

Så hvis din C kode kan buildes til en Win32 DLL, så kan det måske
lade sig gøre.

Tl det specifikke formål ville jeg dok nok satse på CppUnit !

Arne