Trådløs router?
Fra : Lars

Dato : 16-09-10 02:25

Hej!

Jeg har en gammel Linksys router (VRT54GX v2) som ikke er ret god når
vi snakker trådløst.

Jeg vil gerne have en ny, da den har nogle år på bagen...

- Jeg har naturligvis krav til, at en ny router skal være af god
kvalitet.
- At man skal have mulighed for forældre-kontrol.
- Helst Linksys, da jeg kender den router.

Er der nogen der kan vejlede eller give et godt bud på en god router?
Prisen kommer i anden række, da jeg som udgangspunkt ønsker
noget der virker.

mvh
Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-09-10 09:35

Lars <lkj002@hotmail.com> crashed Echelon writing news:9530cf39-d8fb-48ea-
9fcc-e494a13e6ea6@m1g2000vbh.googlegroups.com:

> Jeg har en gammel Linksys router (VRT54GX v2) som ikke er ret god når
> vi snakker trådløst.

Hvad er der galt med den når vi snakker trådløst?
Dine problemer kunne være intereferens eller at du forventer dækning hvor
dæmpningen er for høj.

En ny router vil nødvendigvis ikke afhjælpe dette.

802.11n standarden skulle love bedre dækning, men det er igen styret af
intereferens og blokeringernes/omgivelsernes materialer.

> - At man skal have mulighed for forældre-kontrol.

Definér hvad du mener med forældrekontrol. Styring af websites/indhold,
tidsstyret adgang til nettet eller....?

--
Bjarke Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-10 10:26

Lars skrev:

> Jeg har en gammel Linksys router (VRT54GX v2) som ikke er ret god når
> vi snakker trådløst.

Jeg spørger også pm præcis hvilke problemer du har. Jeg har for
en uges tid siden skrottet Profibers medleverede Linksysrouter
der ikke kunne komme over 8 Mbit trådløst. Jeg indsatte min ret
gamle Linksys WTR54GL og vips strøg hastigheden (den
optimistiske) op på 54 Mbit.

http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_chart/Itemid,189/

--
Bertel

Fra : Lars

Dato : 16-09-10 05:32

On 16 Sep., 11:26, Bertel Lund Hansen
<splitteminebrams...@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
> der ikke kunne komme over 8 Mbit trådløst. Jeg indsatte min ret
> gamle Linksys WTR54GL og vips strøg hastigheden (den

- Min router (trådløst) har hidtil virket fint. Men gør det ikke mere..
Den står samme
sted hvor den plejer og de samme pcér er tilsluttet, trådløst.

- Forældrekontrol, ja - Det findes i den router jeg har... Dog ikke
kaldet forældrekontrol
Det var vist mere noget jeg opfandt da det beskiver det jeg mente...
Men jeg mener at kunne sætte tidspunkter hvor visse MAC adresser må
komme på nettet
og vælge bestemte sider der skal lukkes for.

Det har dog aldrig virket på den router jeg har... Og tro mig jeg har
testet det
på alle mulige måder...

Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-09-10 12:38

Lars <lkj002@hotmail.com> crashed Echelon writing news:fb422885-2a3c-495b-
ac5d-69d780a80b8b@j2g2000vbo.googlegroups.com:

> - Min router (trådløst) har hidtil virket fint. Men gør det ikke mere.
> Den står samme
> sted hvor den plejer og de samme pcér er tilsluttet, trådløst.

Men naboen har imidlertidigt sat sin router op på samme frekvens som dig,
du eller naboen har købt et fint nyt system der kan overføre video/lyd
o.m.a. trådløst via 2,4Ghz frekvensen som anvendes af din trådløse router?

Prøv evt at køre inSSIDer på din computer og se om den rent faktisk kan se
det trådløst netværk.

Og hvis det er fordi den pludselig slet ikke virker mere, så se evt. om du
ikke har deaktiveret netkortet i på computeren.

Alternativt log ind på routeren med kabel og se om indstillinger står
rigtigt.

> Men jeg mener at kunne sætte tidspunkter hvor visse MAC adresser må
> komme på nettet
> og vælge bestemte sider der skal lukkes for.

Netgear kan også dette, ved dog ikke om alle Linksys produkter kan dette.
Og Netgears virker, i hvert fald site blokering.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-10 15:47

Bjarke Andersen skrev:

> Netgear kan også dette, ved dog ikke om alle Linksys produkter kan dette.

Min WRT54GL har "Access control", men jeg har aldrig brugt det.

--
Bertel