Find egenskab på parent eller child
Fra : MKJ

Dato : 17-09-10 08:21

Hej

I en tabel der ser ca sådan her ud
Id (pk int) | ParentId (int) | Closed (bit) | Name nvarchar(50)

Kan der f.eks være følgende data
1 1 0 "Øverste niveau 1"
2 1 0 "1.1"
3 1 1 "1.2"
4 2 0 "1.1.1"
5 3 0 "1.2.1"
6 1 0 "2"

Som vil se sådan ud i et treeview. Dvs udfra ParentId kan det bestemmes hvad
der ligger umiddelbart over og under en given row
Øverste niveau 1
1
1.1
1.1.1
1.2
1.2.1
2

Nu til spørgsmålet... jeg har brug for at finde ud af om der ud fra et Id
findes en row (enten over eller under) der har værdien closed=1. Så hvis Id
5 sendes ind skal Id 3 modtages.
Antallet af niveauer er uendeligt og der kan være mange records så hastighed
er vigtig. Hvordan kan det laves på en MS Sql 2000?

God weekend

--
MKJ

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 19-09-10 20:11

MKJ wrote:
> [...]
> Antallet af niveauer er uendeligt og der kan være mange records så
> hastighed er vigtig. Hvordan kan det laves på en MS Sql 2000?

Træstrukturer og SQL er notorisk en dårlig kombination.

Lav det som en stores procedure.

--
Venlig hilsen/Best regards
Kristian Damm Jensen

They had the best school for those whose social rank is rather higher
than their intelligence. -- Terry Pratchett, Men at Arms

Fra : MKJ

Dato : 20-09-10 05:19

"Kristian Damm Jensen" <REdamm.MOVEusenet@SPAMkristiandamm.dk> skrev i
meddelelsen news:4c965fee$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> They had the best school for those whose social rank is rather higher
> than their intelligence. -- Terry Pratchett, Men at Arms

Ja det kan jeg forstå. Mangler kodeeksempler på hvordan sådan en skal se ud.

--
MKJ

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 20-09-10 21:49

MKJ wrote:
> [...]
> meddelelsen news:4c965fee$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Ja det kan jeg forstå. Mangler kodeeksempler på hvordan sådan en skal

Jeg må anbefale at finde en grundbog om algoritmer og datastrukturer.

DU kan muligvis endda være heldig at finde en bog om TransAct SQL, der
dækker rekursion.

--
Venlig hilsen/Best regards
Kristian Damm Jensen

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
-- Philip K. Dick