Stofa, InstantOn MAC
Fra : cykelsmeden

Dato : 14-09-10 18:10

hvordan er det nu med subj.

med en router med WAN stikket i stofamodem, og PCen i routeren.

Er det MAC adressen på PCen eller MAC adressen på WANsiden af routeren
der skal angives i InstantOn siden på Stofa.
Hvordan finder man lettest routerens wan-mac, NÅR DET IKKE ER PÅ LABELen
(hvis det som forventet er den der skal bruges)

finn

Fra : Ole C

Dato : 14-09-10 18:39

cykelsmeden skrev blandt andet:

> [...]
> Hvordan finder man lettest routerens wan-mac, NÅR DET IKKE ER PÅ
> LABELen (hvis det som forventet er den der skal bruges)

Det er routerens MAC-adresse. PC'ens kan Stofa ikke "se".
Du kan formentlig se routerens MAC-adresse ved at tilgå den via dens
Web-interface.
Lyder i øvrigt mystisk, at den ikke står på routeren....men når du ligefrem
vælger at RÅBE den oplysning ud, må vi vel tro på det...

--
vh
Ole C

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-09-10 21:02

Ole C <mail@olec.invalid> wrote:

<snip>

> Lyder i øvrigt mystisk, at den ikke står på routeren....men når du ligefrem
> vælger at RÅBE den oplysning ud, må vi vel tro på det...

Nej, OP RÅBER ikke. Der er skam forskel på MAC og Mac. Det første er
Media Access Kontrol, det andet er en Apple Macintosh. Men man ser alt
for ofte at folk - der ikke selv har en Mac - skrive forkortelsen for
Macintosh som "MAC" og det skal vi har sat en stopper for!

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Ole C

Dato : 14-09-10 21:49

Axel Hammerschmidt skrev blandt andet:

> [...]
> for ofte at folk - der ikke selv har en Mac - skrive forkortelsen for
> Macintosh som "MAC" og det skal vi har sat en stopper for!

Måske du lige skulle læse det oprindelige indlæg en gang til, så ville du
måske opdage sætningen:
"....NÅR DET IKKE ER PÅ LABELen..."

--
vh
Ole C

Fra : cykelsmeden

Dato : 14-09-10 21:59

Den 14-09-2010 22:48, Ole C skrev:
> Måske du lige skulle læse det oprindelige indlæg en gang til, så ville
> du måske opdage sætningen:
> "....NÅR DET IKKE ER PÅ LABELen..."

Det var faktisk en fejl (grundet at jeg ville skrive MAC - men fik fat i
caps-lock), som jeg også opdagede inden afsendelse
- men jeg lod den stå, netop i forventning om tvivlen

iøvrigt tak for svar. Jeg fandt den ved at sætte wanstikket i mit net og
kigge i dhcpserverens log.

så er det spændende om det hjælper på, at stofaforbindelsen jævnligt
falder af?

finn

Fra : Ole C

Dato : 14-09-10 22:58

cykelsmeden skrev blandt andet:

> Det var faktisk en fejl (grundet at jeg ville skrive MAC - men fik
> fat i caps-lock),

Min bemærkning var jo også efterfulgt af en smiley...

> iøvrigt tak for svar. Jeg fandt den ved at sætte wanstikket i mit net
> og kigge i dhcpserverens log.
>
> så er det spændende om det hjælper på, at stofaforbindelsen jævnligt
> falder af?

Har lavet en Stofa-opsætning hos nogle venner - og det har virket glimrende
siden vi skrev routerens MAC-adresse ind på Stofas side. Stofas support gav
skam venlig assisistance, selvom der ikke er tale om deres router.
Så hvis din forbindelse svigter, er problemet sandsynligvis et andet.

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-09-10 23:30

Ole C skrev:

> [...]
> skam venlig assisistance, selvom der ikke er tale om deres router.
> Så hvis din forbindelse svigter, er problemet sandsynligvis et andet.

Stofanet har kørt hammerstabilt i den tid jeg brugte det, og jeg
havde permanent logon med routerens MAC.

"Hammerstabilt" omfatter naturkigvis nogle få, korte perioder
hvor der ikke var hul igennem (med flere års mellemrum).

--
Bertel

Fra : Theilo

Dato : 15-09-10 17:07

> [...]
>
> "Hammerstabilt" omfatter naturkigvis nogle få, korte perioder
> hvor der ikke var hul igennem (med flere års mellemrum).

Fejlmeld forbindelse når problemet er der.

Det kan være modem det er galt med.

Jeg havde samme problem på et tidspunkt og efter jeg havde ringet og
fejlmeldt nogle gange fik jeg et nyt modem og har ikke haft problemer.

Theilo