syet samme ?
Fra : Peter Heide

Dato : 13-09-10 16:58

Har sådan et lidt teoretisk spørgsmål : hvad sker der hvis man får en flænge
og bliver syet sammen på skadestuen. Men vælger IKKE at få trådene
fjernet igen ?

Hvordan reagere kroppen ?

Fra : Peter

Dato : 13-09-10 17:18

"Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i en meddelelse
> Har sådan et lidt teoretisk spørgsmål : hvad sker der hvis man får en
> flænge og bliver syet sammen på skadestuen. Men vælger IKKE at få
> trådene fjernet igen ?
>
> Hvordan reagere kroppen ?

Meget simpelt. Da kroppen ikke selv kan afstøde trådene går der bare
betændelse i skidtet.

Peter

Fra : Peter Heide

Dato : 13-09-10 23:15

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i en meddelelse

> Meget simpelt. Da kroppen ikke selv kan afstøde trådene går der bare
> betændelse i skidtet.

Tak for svar.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-09-10 10:29

Den 13-09-2010 18:18, Peter skrev:
> "Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i en meddelelse

> Meget simpelt. Da kroppen ikke selv kan afstøde trådene går der bare
> betændelse i skidtet.
hvis du er rigtig heldig kan du måske også en blodforgiftning når
forrådnelsen er i gang - jeg er ikke sikker men jeg mener bestemt der er
tråd der opløser af sig selv
men jeg kan tage fejl

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-09-10 19:10

> Har sådan et lidt teoretisk spørgsmål : hvad sker der hvis man får en
> flænge og bliver syet sammen på skadestuen. Men vælger IKKE at få
> trådene fjernet igen ?
>
> Hvordan reagere kroppen ?

Der sker ikke noget. Nogle opløser sig selv, og de øvrige ender man med at
hive ud fordi de generer. Man fjerner i øvrigt stingene for at såret skal
gro pænt sammen uden at efterlade ar, så hvis du vælger at have dem siddende
i ugevis, så vil du får større ar end hvis du fjerne dem.

Mvh Maria

Fra : Peter Heide

Dato : 14-09-10 23:38

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> gro pænt sammen uden at efterlade ar, så hvis du vælger at have dem
> siddende i ugevis, så vil du får større ar end hvis du fjerne dem.

Peter lidt længere oppe skriver at der vil gå betændelse i det. Lad os nu
sige at jeg havde fået en flænge i kinden og det blev syet sammen. Hvis jeg
nu syntes det ville se sejt ud med et stort ar, så skal jeg bare lade
trådene sidde ? og der vil ikke ske andet. Ingen betændelse og den slags ?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-09-10 08:32

> [...]
> trådene sidde ? og der vil ikke ske andet. Ingen betændelse og den slags ?

Ikke hvis du ellers holder det rent. Det er lige som at få huller i ørene.
Holdes det ikke rent, kommer der betændelse, ellers gror det bare fint
sammen rundt om den metalpind, man har sat i. Når det er uopløselig tråd, så
bliver det bare lidt klamt. Er det opløseligt tråd, så forsvinder det af sig
selv.

Mvh Maria