Foring
Fra : Grethe Hoff

Dato : 13-09-10 09:34

Hei eksperter!

Når skal vi starte vinterforing av våre småfugler?

--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : Krabsen

Dato : 13-09-10 10:20

Den 13-09-2010 10:34, Grethe Hoff skrev:
> Hei eksperter!
>
> Når skal vi starte vinterforing av våre småfugler?

Tja, vi fodrer hele året - og det bliver påskønnet

Fra : Grethe Hoff

Dato : 14-09-10 16:45

"Krabsen" <usenet@krabsen.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, vi fodrer hele året - og det bliver påskønnet

Flott! Da begynder vi straks. De er så sjov å se på....og *skyte* med kamera
på!

Fra : Aksel

Dato : 14-09-10 17:51

"Grethe Hoff" <grethe---@ceroy.dk> skrev i en meddelelse

1

> Flott! Da begynder vi straks. De er så sjov å se på....og *skyte* med
> [...]

Vi skal ogsaa snart til at begynde. Vores fugle foderbræt anbringes på vores
terrasse, hvor vi også spiser, drikker og hygger os, når det er godt vejr.
Der er upraktisk for os at have fuglene til at lave for meget griseri, mens
vores havemøbler også står der, derfor stopper vi midlertidigt om sommeren.
Fuglene finder jo også let føde andetsteds.
Men nu ruster vi os til en ny sæson med mange oplevelser!
Mvh
Aksel

Fra : Aksel

Dato : 03-10-10 14:46

"Aksel" <Aksel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sommeren. Fuglene finder jo også let føde andetsteds.
> Men nu ruster vi os til en ny sæson med mange oplevelser!

Vi har været lidt længe om at komme igang, men nu er der kommet fuglefoder i
kassen. 5 min efter kom spætmejsen og straks efter alle de andre: Musvit,
Topmejse, Blåmejse og sumpmejse.
Det var et dejligt gensyn!
Mvh
Aksel

Fra : Aksel

Dato : 04-10-10 19:45

> [...]

> i kassen. 5 min efter kom spætmejsen og straks efter alle de andre:
> Musvit, Topmejse, Blåmejse og sumpmejse.

Jeg skal love for, at der blev trængsel ved forderbrættet. De mest barske
var spætmejserne - der var en tre-fire stykker - som først ikke undte de
mindre mejser at komme til. Efterhånden indfandt de sig alle sammen. Et par
flotte skovspurve blandede sig i koret og var de eneste, spætmejserne havde
respekt for.
Vi har lidt svært ved at se forskel på Fyrremejse og sumpmejse.
Måtte i dag hen og købe mere foder - solsikkefrø og vildtfugleblanding. Det
påskønnes.
Mvh
Aksel