Biers "Hævnen" minder mig om en anden film~
Fra : Peter [5260]

Dato : 12-09-10 06:11

Jeg så i går "Hævnen" af Susanne Bier.
God film, giver stof til eftertanke, eminent skuespil, aktuelt emne
osv, men midt inde i filmen kom jeg til at tænke på, at jeg havde da
set en lignende film engang for mange år siden...?
Hvad hed den?
Den handlede primært om 2 drenge, hvor den ene overfor de voksne
fremstod som velopdragen og hjælpsom, men i virkeligheden var han lidt
af et "monster", ond og gemen overfor sine omgivelser, men god til at
skjule det.
Filmen ender med, at een af drengene (eller den ene drengs mor?)
falder ned fra en klippe ude ved havet.
Filmen er sandsynligvis amerikansk, ca. 20 år gammel, og nærmer sig
thriller-genren med et stænk af drama.
Det er ikke mange input til en søgning på IMDB, så jeg håber, at nogle
film-nørder her i gruppen kan hjælpe....

På forhånd tak
Peter

Fra : Zeki

Dato : 12-09-10 14:49

"Peter [5260]" <aktieanalytiker@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Det er ikke mange input til en søgning på IMDB, så jeg håber, at nogle
film-nørder her i gruppen kan hjælpe....

Hmm... lyder som:
http://www.imdb.com/title/tt0107034/

Fra : Peter [5260]

Dato : 19-09-10 06:37

On 12 Sep., 15:49, "Zeki" <zeki@dk> wrote:
> "Peter [5260]" <aktieanalyti...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:e5ed87f6-3db0-46fd-8f62-01ac6e97ac19@q2g2000vbk.googlegroups.com...>Det er ikke mange input til en søgning på IMDB, så jeg håber, at nogle
>
> film-nørder her i gruppen kan hjælpe....
>
> Hmm... lyder som:http://www.imdb.com/title/tt0107034/

Zeki, du har hermed status af film-nørd
Det er fuldstændig rigtigt! Mit første møde med Elijah Wood, samt et -
lidt pudsigt - gensyn med Macaulay Culkin.
Tak for svaret!
/Peter