Lak & rå mursten ?
Fra : Jane

Dato : 11-09-10 13:14

Hej!
Jeg har hevet noget tapet af i min kælder, derved er der opstået et hul
fordi noget 'puds' røg med af, nu ligger det sådan, at de rå mursten i
hullets størrelse 25 x 30 cm vel, gerne måtte stå som de gør nu, altså
regner jeg ikke med at 'pudse' hullet op igen, men der vil jo altid kunne
komme lidt murstøv og støv fra pudset. jeg husker at man kunne komme noget
terpentin i en laktype, der derved ikke ville stå 'glintrende og blank'.
Spørgsmålet er:
Kan jeg gøre noget lignende, med en vandbaseret lak jeg har stående, det er
en 'Junkers gulvlak ? eller er der en anden ide´ udover bare at forsøge med
'hårspray, der også kan give en støvhindrende lag jo ?

Jane

Fra : Benny Andersen

Dato : 11-09-10 07:59

On 11 Sep., 14:14, "Jane" <jornhanse...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> en 'Junkers gulvlak ? eller er der en anden ide´ udover bare at forsøge med
> 'hårspray, der også kan give en støvhindrende lag jo ?

En blank acryllak gøres mat ved at iblande talkum

Fra : Max

Dato : 11-09-10 16:48

Hej Jane

> at forsøge med 'hårspray, der også kan give en støvhindrende lag jo ?

Køb noget tapetlak, det er vandbaseret, eller tag noget
PVA lim (den hvide papir/trælim) og bland den op med
vand så den kan pensles på.

Max

Fra : Jane

Dato : 11-09-10 17:05

Jeg havde faktisk selv tænkt på den ide´Max, så sådan bliver det.
Takker begge 2

Fra : Jane

Dato : 13-09-10 13:30

Jeg har benyttet mig at nedenstående råd, og det er blevet virkelig godt,
jeg takker alle indlæg.
Jane

Fra : Max

Dato : 13-09-10 14:28

Hej Jane

> Jeg har benyttet mig at nedenstående råd, og det er blevet virkelig
> godt, jeg takker alle indlæg.

Tak for tilbagemeldingen, rart at det virker.

Max