problemer med opbygningen af websitet
Fra : Sonni Jensen

Dato : 12-09-10 19:11

Jeg har en PHP/MySQL website kørende. Men jeg har lidt problemer,
i det jeg står overfor at skulle ændre design på siden og her
ligger problemet så.

Den nuværende side er opbygget sådan at der er en hovedside og en
masse underdele. I hver del ligger hele side
opbygningen/designet, sammen med stylesheet og images.

Jeg ønsker at opbygge en side hvor jeg har design/opbygningen
liggende 1 sted, og så kører siden.

Men når jeg peger fra underdelene ud på design, så kommer
problemerne, images mangler, stylesheets mangler, og jeg har
problemer med at få forskellige menuer på siderne.

nogen der har en ide eller et sted jeg kan kigge?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-09-10 19:54

Sonni Jensen wrote:

> nogen der har en ide eller et sted jeg kan kigge?

Nu er jeg ikke helt med på hvad du mener, men prøv med

<base href="/">

i din <head> sektion. Du skal evt. ændre / til noget andet hvis ikke
udgangspunktet er roden.

Hvis stylesheets og billeder mangler, er det ofte fordi de er linket
relativt i forhold til siden, og så kan base href hjælpe.

http://www.w3schools.com/tags/tag_base.asp

Fra : Henrik Glensbo

Dato : 12-09-10 22:07

I hver del ligger hele side
> opbygningen/designet, sammen med stylesheet og images.
1. lav en kopi af din originale kode
Prøv at få et overblik over din kode ved at fjerne al stylesheet dvs
alle de steder der er henvisninger øverst på din side, (og det
gælder dem alle!) så fjerner du henvisningen eller CSS koden) så
lukke du dit dokument op i en browser, Nu vil siden så vise sig
"nøgen" uden CSS. Er din side fornuftigt kodet vil du have et
fornuftigt flow i dit indhold. (
_HEADER
_NAVIGATION
_SIDEBARLEFT
_CONTENT
_SIDEBARRIGHT
_FOOTER)
Nu kan du så se hvilke div, class m.m. du skal style.
Det gør du i et fælles stylesheet hvor du samler al CSS koden, det
skal du så linke til fra de forskellige sider.
Det lyder måske lidt bøvlet, men det kan være en god måde at få et
overblik over egen kode.