Modtage fax via mobil
Fra : Ukendt

Dato : 10-09-10 18:17

Har en sjælden gang behov for at kunne modtage fax.
Da jeg havde fasttelefon var det ikke noget problem, brugte bare pc en. Er
det muligt at bruge mobilen som fax modem for indkommende fax? Har en Nokia
6120.

Fra : Chano Andersen

Dato : 10-09-10 18:48

Den 10-09-2010 19:17, Lars skrev:

> [...]
> Da jeg havde fasttelefon var det ikke noget problem, brugte bare pc en.
> Er det muligt at bruge mobilen som fax modem for indkommende fax? Har en

Det plejer vist ikke at være muligt at gøre det på den måde. Har dog
ikke selv testet det, men er ret sikker på det kræver at du har fax
aktiveret på dit mobil abonnement. Kvaliteten af talestrømmen er ikke
høj nok til datatransmissioner som f.eks. fax, og derfor kræver det at
mobilselskabet opfanger data og sender det som data til mobilen.

Mit bedste bud er nok at kontakte teleselskabet.

Der findes dog også løsninger hvor man konvertere GSM til analog og
dermed kan bruge en normal fax, hvor stabilt det er, ved jeg ikke, men
hvis en normal fax kan tilsluttes, så kan en computers fax modem også.

- Chano Andersen

Fra : Petersen Michael

Dato : 10-09-10 23:15

Lars wrote:
> [...]
> Da jeg havde fasttelefon var det ikke noget problem, brugte bare pc
> en. Er det muligt at bruge mobilen som fax modem for indkommende

Ved ikke med en 6120
I "gamle dage" brugte jeg en Nokia 9210I Det virkede fint..

Michael Petersen

Jeg vil hellere have en dag med kampe, end en uden, med en masse tuden.