sylteopskrifter
Fra : Ralph

Dato : 10-09-10 16:19

Hejsa

Jeg synes lige I skulle prøve mine drueagurker:

Jeg glemmer altid at høste mens de er små, men
20-30 cm's agurker kan sagtens bruges.

Skæres i ½-1 cm's skiver, i en skål en håndfuld
salt drysses over fyld op med koldt vand, i køleskab
et døgn eller to. Vandet hældes fra og de dækkes igen, denne
gang med lager eddike - bare den billige fra supermarkedet.
Igen et døgn eller to i køleskab, så koges der lage af to dele
eddike og en del sukker, glas fyldes op med agurker + lidt perleløg
og dildkroner, de første 10 glas behøver ikke atamon, de er spist i
løbet af et par uger, men hvis der er til flere så skyl glassene med atamon
eller 80% rom - kan drikkes bagefter = eneste undskyldning.

Til gengæld vil jeg gerne - snart - have en efterprøvet rødbedeopskrift
da vi regner med at sylte her i week-enden, og dem fra sidste år var
s'gu for sure.

Igrunden mærkeligt, jeg foretrækker drueagurker salte og sure, men ikke
rødbeder, er det bare mig, eller...

--
Ralph

Fra : Harry Lund

Dato : 10-09-10 16:32

Den 10-09-2010 17:19, Ralph skrev:
> [...]
> s'gu for sure.
>
> Igrunden mærkeligt, jeg foretrækker drueagurker salte og sure, men ikke

Kære Ralph,
jeg kan ikke hjælpe dig med din forespørgsel. Men syltning har min
interesse.
Men jeg kan anbefale dig inden 8 dage at kapre nogle rønnebær og eller
paradisæbler.
Dem har jeg netop produceret gele af.
Og det smager godt.
Men tøv ikke forlænge for det er nu det skal ske.
Min kones rødbeder smager godt. Opskriften findes mange steder
Venligst
Harry

Fra : Fred Thiesen

Dato : 10-09-10 22:43

On 10.09.2010 17:19, Ralph wrote:
> [...]
>

> Til gengæld vil jeg gerne - snart - have en efterprøvet rødbedeopskrift
> da vi regner med at sylte her i week-enden, og dem fra sidste år var

Tak for opskriften. Lige netop for sent til at prøve i år, men jeg
gemmer til næste år.

Min rødbedeopskrift kommer her. Meget enkel. Selvlavet og prøvet gennem
mange år. Sådan kan jeg li`dem:

Koge med lidt salt i vandet til passende møre.
Derefter i skiver og så i glas - så varme som fingrene tåler at arbejde
med dem. Lidt kommen på toppen og så fylde glassene omgående med en
kogende lage lavet af:
1 liter vand - 1 kg sukker og 1 dl 35% sylteeddike.

mvh

FredT