personfnidder og fnat
Fra : steffen skov

Dato : 10-09-10 17:06

Hejsa
Så er jeg tilbage i en ny tråd. Som skrevet i tråden om masten, så oplever
jeg dig som meget småtskåren, agressiv og negativt-ladet i dit sprogbrug.
Denne form fører aldrig til noget positivt. Til daglig arbejder jeg med unge
mennesker med ADHD og andre spøjse sygdomme. Jeg tilskynder dem til, at
bruge 2 bogstaver ud af 28: TP = Tænk Positivt. Der er elever man ikke kan
nå (de er vel udenfor pædagogisk rækkevidde), men de skal ikke ødelægge en
god dag for de andre positivt indstillede elever, så jeg må desværre bruge
mange kræfter på på de negative elever, så de positive elever kan få en god
dag.
Hvorfor skriver jeg dette?
Jo - det er fordi, at jeg oplever denne gode nyhedsgruppe udvikle sig til en
pendant til mit arbejde. Lige nu leger jeg politibetjent, men det er i den
gode sags tjeneste, da jeg står indefor en positiv konstruktiv nyhedsgruppe,
hvor vi kan udveksle erfaringer til glæde for alle. Den skal ikke bruges til
personlige udtalelser om andre personer, men den skal kun bruges positivt og
konstruktivt med relevant viden. Og med positiv relevant viden, er vi alle
lige for vor Herre, akademisk, håndværksmæssigt, computernørd, kapsejler,
kanalsejler eller nybegynder i faget o.s.v..
Til alle
Jeg håber vi kan lade denne tråd stå åben, så folk kan udlade deres
dårligdomme her uden vi andre behøver at læse dem?
Hilsen Steffen
---
"Havet bringer hvert menneske nyt håb,
som søvnen bringer drømme"!
C. Columbus, 1451-1506

snip
news tele dk <egon-stich snabela mail.dk>
Hej Steffen.
Du har da fuldstændig ret.

Dog er jeg ved at være en anelse træt af den sure hadefulde stodder Harding,
der gang på gang pisser i brønden.
For mit vedkommende, har jeg forlængst lagt karlens udgydelser bag mig.
Og forsætter som et, håber jeg, givtigt medlem af gruppen, idet jeg, så godt
som muligt, forsøger at hjælpe mine sejlerkammerater med erfaringer osv.
Jævnfør tråden, hvor jeg jo faktisk angav en reel, og afprøvet, løsning på
en sejlerkammerats problem.

Men der er jo en grænse..!!

Der er grænser for, i hvor høj grad man stiltiende lader sig svine til af en
personage, der tiltror sig overnaturlige evner, p.ga. en såkaldt
"uddannelse", som desværre for en dels vedkommende menes at legitimere en
højere et eller andet, som jeg simpelthen ikke fatter.
Hvornår er bæstet nogensinde kommet med en reel praktisk anvisning på noget
som helst?
Altid det samme akademiske ævl om at slå op hist eller her.
Men angive en reel praktisk løsning, eller erfaring---næ Nej -- vel?

Vi kan jo sagtens komme dertil, at mennesker som jeg, der både har en
håndværksmæssig og en såkaldt højere uddannelse ikke gider at være med mere.

Da kan man jo nøjes med apatiske teoretikere, uden erfaringsmæssig baggrund,
som Hr, Harding, til at fylde gruppen med snik - snak, som ingen kan bruge
til andet og merre end at sige: "aha--nå således" - for derefter at hidkalde
nærmeste uddannede person til at rede de praktiske problemer ud.

Ang. "personlige angreb".
Læg venligst mærke til, hvem der i den retning fører sig frem..!!
Jeg giver blot svar på tiltale.

MVH

Egon
snip

Fra : Preben

Dato : 10-09-10 17:25

Den 10.09.2010 kl. 18:06 skrev steffen skov <XsskovY@vip.cybercity.dk>:

[cutcutcut]

Det er umuligt at se, hvem der svarer hvem på hvad og så er emnet i øvrigt
OT i denne gruppe så FUT til dk.snak.mudderkastning

--
mvh/Preben

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 10-09-10 23:37

Preben wrote:
> [...]
>

> Det er umuligt at se, hvem der svarer hvem på hvad og så er emnet i
> øvrigt OT i denne gruppe så FUT til dk.snak.mudderkastning

I fortsættelsen af den af Preben?s anførte gruppe: dk.snak.mudderkastning,
så brug funktionen "svar til gruppen" og dit indlæg havner dér og ikke her i
denn gruppe.
Dermed kunne man så ønske, at debatten fortsatte - netop dér, hvor den hører
hjemme, men indtil nu har jeg ikke set noget fra Harding eller Egon. Måske
skulle man lukke de herrer inde i en lille rum og afvente med at lukke dem
ud, indtil de havde nået en form for resultat - sådan a la den måde, man
afventer et pavevalg på

Kom nu hr. Harding og Egon - få nu udlevet jeres aggressioner i forhold til
det ene eller andet, men hold det i dk.snak.mudderkastning, hvor alle så kan
deltage uden at forstyrre gruppen dk.fritid.sejlads med støj og andet SNIK
SNAK

\\\\////
(@@)
-------o00o-(_)-o00o---------
Torben

Fra : HKN

Dato : 10-09-10 19:34

Hej Steffen,

Dit indlæg hører ikke til i denne gruppe, uanset at du forsøger at mediere
imellem 2 stridende parter i denne gruppe.

Jeg er IKKE nogen paragrafrytter hvad angår fundatser o.lign. men lige på
dette område gider jeg ikke at læse om personlige vendettaer i den gruppe
jeg abonnerer på i min newsreader.

Så et meget venligt FUT til dk.snak.mudderkastning herfra.

Mvh
Henrik