Athen
Fra : Pernille Højgaard

Dato : 10-09-10 18:52

Hejsa gruppe

Jeg skal til Athen om et par måneder. Jeg har fundet og booket hotel, men
mangler nogen gode råd:

Kan man købe et transportkort a la Londons Oistercard (Som dur til både
metro, lufthavnsbus og sporvogn)? Og i så fald, kan man købe det allerede i
Lufthavnen?

Jeg skal bo i nærheden af metro-stationen: Metaxourgio, nogen der ved om der
er et supermarked i nærheden? Hvad med internetcafe?

Taler grækerne ok engelsk?

Skal man passe på med drikkekvand?

Er der nogen ting jeg skal være obs på?

På forhånd tak for hjælpen

VH Pernille

Fra : Jet

Dato : 10-09-10 15:11

On 10 Sep., 20:51, Pernille Højgaard <p...@praxis-it.invalid> wrote:
> [...]
>
> Jeg skal bo i nærheden af metro-stationen: Metaxourgio, nogen der ved om der
> er et supermarked i nærheden? Hvad med internetcafe?

Fandt dette link på engelsk, jo der kan købes dagskort og weekendkort
til offentlig transport
http://www.athensinfoguide.com/gettingaround.htm#4
Du skal skifte metro på Syntagma
Engelsk tales i butikker og alle turiststeder
Drikkevand sælges på flasker
Der er supermarkeder overalt, prøv søge lidl.gr - aldi.gr - spar.gr -
inka.gr
Grækerne stjæler ikke, det gør derimod rumænere, bulgarer så pas på.

/jet

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 10-09-10 23:46

"Jet" <jetrotte@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> inka.gr
> Grækerne stjæler ikke, det gør derimod rumænere, bulgarer så pas på.

Tusind tak

Det var netop hvad jeg ledte efter

VH Pernille

Fra : Jet

Dato : 12-09-10 02:28

> [...]
>
> Jeg skal bo i nærheden af metro-stationen: Metaxourgio, nogen der ved om der
> er et supermarked i nærheden? Hvad med internetcafe?

På vedlagte kort kan du se din Metro-station Metaxourgio og de mange
butikker m.v. omkring
http://imageshack.dk/imagesfree/dnd79968.jpg

kortet er fra min GPS Garmin Europa 2011.20 udgaven i Mapsource

/jet