hjælp en total tumpe, venligst
Fra : erikrn

Dato : 10-09-10 07:45

Hej

Jeg har en stationær pc og en bærbar.
Begge er med Windows XP pro sp3.
Begge har installeret Mil Firewall.
Begge er tilkoblet den samme ruter der igen er tilkoblet en
bredbåndsmodem(?)

Jeg vil så gerne kunne "se" den bærbare fra den stationære (se den
bærbare fra explorer) og kunne overføre filer.

Hvordan gør jeg det på en sikker måde ?

bedste hilsner
erikrn

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-09-10 20:40

erikrn <bongofox96@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg vil så gerne kunne "se" den bærbare fra den stationære (se den
> bærbare fra explorer) og kunne overføre filer.

Formodentlig har du NAT i routeren som vil virke som en firewall
udadtil. Så du ka' bare slå "Mil Firewall" - hvad det så end er - fra og
ellers slå Shares til.

Husk at slå "Mil Firewall" til igen på den bærbar når du forlader dit
LAN.

Hvorfor ikke benytte XP's indbyggede Firewall?

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : erikrn

Dato : 11-09-10 00:06

On 10 Sep., 21:39, hl...@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) wrote:

> [...]
> LAN.
>
> Hvorfor ikke benytte XP's indbyggede Firewall?

tak for dit svar

NAT - hvad er det ?
hvordan slår man Shares til ?

venlig hilsen
erikrn

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-09-10 10:45

"erikrn" <bongofox96@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Begge er tilkoblet den samme ruter
> Hvordan gør jeg det på en sikker måde ?

Så længe du er indenfor routeren, så er du rimelig sikker, da den har
indbygget firewall og andre firewall produkter kan gøre mere skade end
gavn mht lokalnettet.

Router- og netværk spørgsmål hører i øvrigt til i news:dk.edb.netvaerk

En anden gang bør du finde på et mere sigende emne til dit indlæg - de
fleste læser mange grupper og åbner kun de indlæg, hvor emnet ser
interessant ud for deres viden - og der siger dit emne intet om, hvad
dit indlæg indeholder - og bliver derfor af mange sprunget over.......

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-09-10 10:49

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen
> Router- og netværk spørgsmål hører i øvrigt til i news:dk.edb.netvaerk

Ups - undskyld - det var jo også der vi er ;-((

Jan

Fra : cykelsmeden

Dato : 11-09-10 11:05

Den 11-09-2010 11:49, Jan Vestergaard skrev:
> Ups - undskyld - det var jo også der vi er ;-((

Der er mere end en tumpe

Til OP:
Du skal finde ud af hvordan du åbner for fildeling i din firewall
(portene 137-139 og 445)
Derefter skal du aktivere fildeling på begge maskiner.
Tilsidst skal du dele relevante biblioteker på begge maskiner.

finn

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-09-10 12:05

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i meddelelsen
> Der er mere end en tumpe

Ja - jeg havde lige siddet og kigget i Windowsgruppen, så tankerne var
stadig der

Jan

Fra : cykelsmeden

Dato : 11-09-10 17:03

Den 11-09-2010 13:05, Jan Vestergaard skrev:
> Ja - jeg havde lige siddet og kigget i Windowsgruppen, så tankerne var
> stadig der
>
> Jan

Du kan have ret.
- Der er mange tumber