Ejendomsværdibeskatning
Fra : Kert Rats

Dato : 09-09-10 12:59

Min situation er følgende:

Mine forældre døde ved årsskiftet og efterlod sig en villa.
Min bror agter at overtage villaen ved at udtage den af boet, hvilket kan
ske til 15 % under den offentlige vurdering - og det er fint nok med mig.
Min bror agter ikke at flytte ind i villaen, men indtil videre at leje den
ud.

Hvis min bror efterfølgende sælger villaen til tredje mand, hvordan bliver
min bror så påvirket af ejendomsværdibeskatningen?
Jeg har læst på diverse sider om ejendomsværdibeskatning, men jeg er ikke
blevet klogere, bl.a. fordi jeg ikke forstår, hvad der står på siderne

Hvis nogen her i gruppen kan hjælpe mig på vej i sagen, så vil jeg være
vedkommende meget taknemmelig.

Venligst

Kert Rats

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-09-10 18:19

> [...]
>
> Hvis min bror efterfølgende sælger villaen til tredje mand, hvordan bliver
> min bror så påvirket af ejendomsværdibeskatningen?

Han bliver indkomstbeskattet af værdiforøgelsen fordi han aldrig har boet i
ejendommen. Det er et større regnestykke, så det kan godt betale sig at have
en revisor med det speciale ind over.

Mvh Maria

Fra : Kert Rats

Dato : 09-09-10 20:16

> [...]
> i ejendommen. Det er et større regnestykke, så det kan godt betale sig at
> have en revisor med det speciale ind over.

Det vil vi gøre, og nok også involvere vores advokat.

Jeg spurgte i øvrigt om noget forkert - my bad. Mit spørgsmål skulle have
drejet sig om ejendomsavancebeskatning.
Men dit svar er måske det samme til det spørgsmål?

Venligst

Stefan

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-09-10 07:52

> Det vil vi gøre, og nok også involvere vores advokat.
>
> Jeg spurgte i øvrigt om noget forkert - my bad. Mit spørgsmål skulle have
> drejet sig om ejendomsavancebeskatning.
> Men dit svar er måske det samme til det spørgsmål?

Ja, jeg tillod mig at tro, at det var det du mente.

Mvh Maria

Fra : Kert Rats

Dato : 11-09-10 08:40

> Ja, jeg tillod mig at tro, at det var det du mente.

Fino. Og tak for svar.

Venligst

Kert Rats