Lolita
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 08-09-10 21:59

Jeg har lige set "Lolita" fra 1962 for første gang, i Cinemateket.

Den er lidt sær. Formen føles lidt gammeldags. Stemningen er måske ikke
ramt helt rent, især Peter Sellers' scener er noget for sig. Shelley
Winters er dejlig som moderen, men jeg ved ikke rigtig med James Mason.
Den er også temmelig lang.

Kan I lide filmen?

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Peter Heide

Dato : 08-09-10 22:19

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> ramt helt rent, især Peter Sellers' scener er noget for sig. Shelley
> Winters er dejlig som moderen, men jeg ved ikke rigtig med James Mason.

Det er ihverttilfælde ikke den Kubrick film der har efterladt det største
indtryk for mig. Har det ligesom dig : syntes ikke rigtig at James Mason er
det bedste valg til rollen som Humbert . Men hatten af for han ville tag'
rollen. Har svært ved at se hvem der dd ville tage en ligende.

Peter Sellers havde Kubrick en sær svaghed for. Har altid syntes han var ret
overvuderet. Så min konklusion :

Nej. Ikk een film jeg gad se igen.

Cinemateket viser forøvrigt A Clockwork Orange i en sprit-ny kopi. Desværre
kommer vi nok ikke til se alle de *hele* færdiggjorte scener som Kubrick
kasserede, før the Kubrick Estate ligger i graven.

Stanley Kubrick er den største og bedste instruktør nogensinde !

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-09-10 22:38

Den 08-09-2010 23:18, Peter Heide skrev:

> Stanley Kubrick er den største og bedste instruktør nogensinde !

Ohh ... han var ihvertilfælled kompromisløs genial osv. ... men jeg
synes nu Allan Parker - Cooplola - Cimno m.fl har lavet meget godt - ja
lige så godt når de er bedst ..

Fra : Peter Heide

Dato : 08-09-10 22:23

> [...]
> ramt helt rent, især Peter Sellers' scener er noget for sig. Shelley
> Winters er dejlig som moderen, men jeg ved ikke rigtig med James Mason.

Forøvrigt fint at nogen viser så stor interesse for film, at man går i
Cinamateket og sér film !

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-09-10 22:39

Den 08-09-2010 23:22, Peter Heide skrev:

> [...]
> meddelelsen news:4c87f91d$0$50451$14726298@news.sunsite.dk...

> Forøvrigt fint at nogen viser så stor interesse for film, at man går i

hvad er det ???

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-09-10 22:36

Den 08-09-2010 22:59, Peter Brandt Nielsen skrev:
> [...]
> ikke ramt helt rent, især Peter Sellers' scener er noget for sig.
> Shelley Winters er dejlig som moderen, men jeg ved ikke rigtig med

jeg synes den er skide go .. men på den anden side har jeg aldrig set
kubrick lave en decideret dårlig film imens han levede