Hvad betyder tallene?
Fra : Mette

Dato : 08-09-10 08:33

Jeg har fået svar på en blodprøve fordi jeg går og føler mig træt.

Men jeg aner ikke hvad tallene betyder og har forsøgt at google dem.
Min læge er på ferie, så der er heller ikke nogen hjælp at hente.
Håber nogle af jer kan forklare bare nogle af dem
På forhånd tak!

>Prøvenavn Dato Resultat Min ref
Max ref Enhed
>S-Thyroxin, total 31-08-10 108 60
140 nmol/l
>Thyreoidea behandlings-kontrol 31-08-10 Taget

>THROMBOCYTTER 31-08-10 360 165
400 x 10<sup>9</sup>
>S-Trijodthyronin 31-08-10 1.9 1.1
2.5 nmol/l
>NATRIUM 31-08-10 143 137
145 mmol/l
>S-Thyr.stim. hormon 31-08-10 1.3 0.30
4.5 miu/l
>S-Jernmætning 31-08-10 0.10 0.10
0.50
>B-Hemoglobin (Fe) 31-08-10 7.8 7.1
9.3 mmol/l
>S-Lipid og lipoproteinstatus 31-08-10 Taget

>CREATINKINASE 31-08-10 50 50
150 U/l
>CREATININ 31-08-10 69 45 90
µmol/l
>COBALAMIN 31-08-10 487 200
600 pmol/l
>CALCIUM,ALBUMINKORRIGERET 31-08-10 2.39 2.25
2.55 mmol/l
>Triglycerider 31-08-10 1.2
2.5 mmol/l
>B-Leukocytter 31-08-10 5.6 3.5
10.0 x 10<sup>9</sup>
>KALIUM 31-08-10 4.2 3.5
4.6 mmol/l
>C-REAKTIVT PROTEIN 31-08-10 < 10 10
mg/l
>ALBUMIN 31-08-10 37 36 45
g/l
>LDL 31-08-10 4.4
3.0 mmol/l
>S-Alanin-aminotransferase 31-08-10 27 10 45
U/l
>HDL 31-08-10 1.2 1.0
mmol/l
>Total kolesterol 31-08-10 6.1
5.0 mmol/l
>TRANSFERRIN 31-08-10 36 28 51
µmol/l
>JERN(III) 31-08-10 7 9 34
µmol/l
>CALCIUM, TOTAL 31-08-10 2.29 2.20
2.55 mmol/l

Mette

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 08-09-10 20:26

Den 08/09/10 16.33, Mette skrev:
> [...]
> Min læge er på ferie, så der er heller ikke nogen hjælp at hente.
> Håber nogle af jer kan forklare bare nogle af dem

Jeg ved hvad de alle betyder, for jeg er læge.

Burde du ikke snakke med din egen læge i stedet for at poste det her? Du
får ikke noget relevant svar fordi du ikke giver os nogen oplysninger.
Har du hovedpine, taber du dig i vægt, er du begyndt at ryste på
hænderne, er du træt, har du udslet, har du madlede, mangler du energi
og virkelyst, mangler du interesse for din partner eller kaster du meget
op, har du blod i afføringen eller gør det ondt når du tisser, er du
ufrivilligt barnløs eller har du 5 aborter bag dig ... osv osv osv ....

Bløoprøver siger intet som helst medmindre der følger en historie med.

/Jesper

Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-09-10 09:22

On 08/09/2010 21:26, Jesper Mehlsen wrote:
> Jeg ved hvad de alle betyder, for jeg er læge.
>
> Burde du ikke snakke med din egen læge i stedet for at poste det her? Du

Jo, men hendes læge er jo på ferie, og hun er tilsyneladende meget
bekymret over sin træthed.

--
Peter Knutsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-09-10 09:33

Den 09-09-2010 10:22, Peter Knutsen skrev:

> Jo, men hendes læge er jo på ferie, og hun er tilsyneladende
> meget bekymret over sin træthed.

Hun har ganske givet en anden læge, som har adgang til
hendes journal, og som hun kan henvende sig til i ferieperioden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux:

Fra : Mette

Dato : 13-09-10 00:15

Tak fordi i tog jer tid til at svare....

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-09-10 11:05

Den 08-09-2010 16:33, Mette skrev:
> Jeg har fået svar på en blodprøve fordi jeg går og føler mig træt.

smid hvert ord ind i google og du for svar
http://www.google.dk/

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 15-09-10 18:30

> µmol/l

Du kunne ihvertfald godt bruge et jerntilskud, det ville ikke skade

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Mette

Dato : 29-09-10 06:57

On 15 Sep., 19:30, "Troels [around 9000]" <denne.fj...@computer.dk>
wrote:

> Du kunne ihvertfald godt bruge et jerntilskud, det ville ikke skade
>
> --
> Troels
> BMW - Freude am Fahren.

Ja - det sagde lægen :)

Det hjalp med linket til nettet og der fandt jeg svarene og har dem
til en anden gang :)
Mette