Egypten. "Pakkerejse" til Kairo.
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 09-09-10 21:17

Jeg planlægger at tage til Egypten. Ca. 7 dage. Fra 22/12.

Kairo. Ikke solferie i det sydlige, som jeg kan se er dominerende.

jeg søger info om færdige pakkerejser i Kairo og omegn
Dvs. byen, pyramiderne, evt. Suez kanalen, mm. i nærområdet.

Kan du anbefale et selskab der sælger rejser med guide.?
(Dvs. delvis guidet, 2 - 3 dage, til turistområderne)
Resten på egen hånd.

Hvad er dine erfaringer med at færdes alene i Kairo?

Forventet afgang fra Hamburg. København er jo lidt afsides...

Så derfor også gerne info om tyske selskaber.

Mvh.
Jørgen

Fra : Walker

Dato : 13-09-10 15:17

Kun svar på et enkelt punkt. Var i Kairo i februar og vandrede meget rundt
alene - også på steder, hvor jeg ikke så andre turister. Jeg er kvinde i
50'erne. Lejede desuden en Taxa en hel dag, hvor jeg var nede ved Dashur
m.m. INGEN problemer - følte mig ikke utryg på nogen måde. Taxa'en kostede
med chauffør 300kr for 6 timer. Han kørte lige derhen, hvor jeg ville. Efter
Dashur bl.a. ved Citadellet og i én af Dødebyerne.

Kun ét sted i Kairo følte jeg mig usikker, og der var jeg endda i en gruppe
med politi-eskorte på vej derind, og det var da jeg i en gruppe vandrede
gennem affaldsbyen ved Moqattam Hill for at komme ind og se deres fabelagtig
smukke kirke-kompleks "St. Simon the Tanner Coptic Orthodox Church" hugget
ind i klipperne.

Se evt. mine billeder fra Moqattam Hill her:
http://www.flickr.com/photos/q10/sets/72157623563914630/