Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
dubletter
Fra : Bo Hellum

Dato : 09-09-10 10:40

Hej alle

jeg har en disk med 95000 raw filer og mange af dem kan jeg se er ens. Men
for at slippe for at skulle alle billeder igennem, er der så et program som
I kan anbefale der kan finde dubletter, så jeg nemt kan få dem slettet.

tak

hellum

Fra : Max

Dato : 09-09-10 11:41

Hej Bo

> et program som I kan anbefale der kan finde dubletter, så jeg nemt
> kan få dem slettet.

http://www.easyduplicatefinder.com/

Max

Fra : Robert Piil

Dato : 09-09-10 14:06

Den 09-09-2010 11:39, Bo Hellum skrev:
> [...]
> I kan anbefale der kan finde dubletter, så jeg nemt kan få dem slettet.

Hvis det er noget du har liggende i LR, findes der flere plugins der kan
klare opgaven også, fx: http://www.lightroom-plugins.com/DupesIndex.php

Den finder også filer ud fra EXIF, så den vil også kunne identificere
jpg's der kommer fra samme RAW-fil, hvis exif er bevaret. Der vil
muligvis være et problem hvis du har billeder taget med høje burst rates.

--
Robert Piil

Fra : Bo Hellum

Dato : 09-09-10 14:22

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jpg's der kommer fra samme RAW-fil, hvis exif er bevaret. Der vil muligvis
> være et problem hvis du har billeder taget med høje burst rates.

Fedt, jeg kigger på det plugin.

takker

Bo

Fra : Robert Piil

Dato : 09-09-10 19:28

Den 09-09-2010 15:22, Bo Hellum skrev:

> Fedt, jeg kigger på det plugin.

Jeg har ikke selv prøvet det eller andre, jeg tog bare det første hit på
google, så kig dig lidt omkring først, og uanset hvad du ender med, så
start lige med en backup, eller nøjes med at markere dem rejected i LR
inden du sletter dem rigtigt.

--
Robert Piil

Fra : Rado

Dato : 11-09-10 05:39

On Thu, 9 Sep 2010 11:39:43 +0200, "Bo Hellum" <bo@hellums.dk> wrote:

> [...]
>I kan anbefale der kan finde dubletter, så jeg nemt kan få dem slettet.

Hvis de er ens som filer betragtet (binær data):

http://www.duplicate-file-detective.com/

Hvis der er tale om billeder med meget enslignende motiv:

http://www.bolidesoft.com/imagecomparer.html

--
Rado

We're all biased. The question is however whether we're
biased in the right or in the wrong direction...