Skære og fræse i plast ala skærebrædter ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-09-10 02:10

Hej NG.

Jeg har en stor plastplade af nogenlunde det samme plast som
skærebrædter er lavet af.
Jeg vil godt lave et eller to rigtig store skærebrædter af den og
tænkte på hvordan får jeg dem savet ud ?
Kan man save med en rundsav i sådan noget plast eller vil det smelte ?

Når jeg engang har fået savet dem ud, kunne jeg godt tænke mig at
runde kanterne og fræse en rille hele vejen rundt, kan man fræse med
en overfræser i sådan noget plast ?

--
Christian

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-09-10 09:22

Den 08-09-2010 10:10, Christian B. Andresen skrev:

> vil det smelte ?

Ville være mit bud
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-09-10 02:24

On 8 Sep., 10:21, "Hans Paulin (6310)" <m...@privacy.net> wrote:

> Ville være mit bud

Så den gode gamle fukssvans er det bedste for os dødelige som ikke har
vandskærer og lign. ?

--
Christian

Fra : Max

Dato : 08-09-10 09:47

Hej Christian

> Kan man save med en rundsav i sådan noget plast eller vil det smelte ?

Du behandler det bare som om det var træ.

Hvis du vil køle, ja så er trykluft det bedste.

Hemligheden er stor hastighed og stor spåndybde.

--
Mvh Max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-09-10 02:55

On 8 Sep., 10:46, "Max" <max_j...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Christian

> Du behandler det bare som om det var træ.
>
> Hvis du vil køle, ja så er trykluft det bedste.
>
> Hemligheden er stor hastighed og stor spåndybde.

Så en hurtig rundsav med grov klinge kan måske gøre det ?

--
Christian

Fra : Max

Dato : 08-09-10 10:19

Hej Christian

> Så en hurtig rundsav med grov klinge kan måske gøre det ?

Sådan skæres det i al almindelighed. Faktisk egner
maskinsnedkere sig fint til opgaven.

--
Mvh Max

Fra : Henning

Dato : 08-09-10 11:22

On Wed, 8 Sep 2010 01:54:31 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Så en hurtig rundsav med grov klinge kan måske gøre det ?

Resultat bliver ikke særlig kønt! Du kan ikke lave runde hjørner med
en rundsav.

Fra : Max

Dato : 08-09-10 12:16

Hej Henning

> Resultat bliver ikke særlig kønt! Du kan ikke lave runde hjørner med
> en rundsav.

Nu mener jeg helt bestemt at Christian nævnte noget
med en overfræser, mon ikke den kan klare det med
de runde hjørner ? ;)

Max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-09-10 04:22

On 8 Sep., 11:18, "Max" <max_j...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Christian

> Sådan skæres det i al almindelighed. Faktisk egner
> maskinsnedkere sig fint til opgaven.

Hvis jeg skal have folk til det kan jeg lige så godt smide pladen ud
og købe færdige skærebrædter.

--
Christian

Fra : Max

Dato : 08-09-10 12:17

Hej Christian

> Hvis jeg skal have folk til det kan jeg lige så godt smide pladen ud
> og købe færdige skærebrædter.

Det med maskinsnedkeren var ment rent illustrativt for
at fortælle hvad maskineri der er velegnet til opgaven.

Max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-09-10 06:12

On 8 Sep., 13:17, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Christian

> Det med maskinsnedkeren var ment rent illustrativt for
> at fortælle hvad maskineri der er velegnet til opgaven.

OK

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-09-10 06:12

On 8 Sep., 13:16, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Henning

> Nu mener jeg helt bestemt at Christian nævnte noget
> med en overfræser, mon ikke den kan klare det med
> de runde hjørner ?    ;)

Netop

--
Christian

Fra : gingko \(fjern NOSPA~

Dato : 16-09-10 03:08

For nylig havde jeg en plastbakke, som jeg bare med en alm. nedstryger kunne
tilpasse, da jeg ville gøre den et lille stykke mindre, og det gik da uden
problemer.
Gingko