Ceylon kanelstang
Fra : Ukendt

Dato : 07-09-10 23:14

Jeg har en opskrift på en relish, hvori indgår en ceylonkanelstang, der så
vidt jeg ved er af ekstra god kvalitet. Den slags har jeg ikke herude på
bøhlandet, så det bliver en standardkanelfætter. Skal jeg stadig bruge samme
mængde?

75 g gulerod, 75 g æble, 1/2 tsk hakket frisk gurkemejerod, chile, 1/2 tsk
spidskommenfrø, 1/4 ceylonkanelstang, 5 kardemommekapsler, 2 spsk
jordnøddeolie, 1 spsk æblecidereddike

Bland gulerod og æble i finde terne med gurkemeje og chili efter smag.
Rist spidskommen, kanel og kardemommekapsler på en tør pande og kværn
mediumgroft.
Bland frugt, krydderier, olie, eddike og smag til med salt og peber.
Vent mindst en halv time, inden relishen serveres med kød eller fisk.

Opskrift fra Smag af Kille Enna. Jeg ved kun, at der skulle være ekstra
krudt og fin smag i kanelstænger fra Sri Lanka, og derudover er jeg lidt
usikker på, hvad der menes med 1/4 kanelstang. Barkrullerne sælges i meget
forskellige længder - de fleste dog ca. fem cm lange.

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 08-09-10 12:48

On 8 Sep., 00:14, "Vandtro 3140" <toatabsnabelagmail.com> wrote:

> [...]
> usikker på, hvad der menes med 1/4 kanelstang. Barkrullerne sælges i meget
> forskellige længder - de fleste dog ca. fem cm lange.

Du kan roligt klø på med et 5 cm langt stykke almindelig kanel.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-10 09:38

Kevin Borbye Edelvang wrote:

> Du kan roligt klø på med et 5 cm langt stykke almindelig kanel.

Virkede i hvert fald fint.
--
<///°> Torben